Foto: V.T.

Za realizaciju projekta rekonstrukcije, racionalizacije i održavanja sistema javnog osvetljenja u Nišu biće angažovan privatni partner, pošto je Gradsko većе, na poslednjoj sednici, zadužilo Kancelariju za lokalni i ekonomski razvoj i projekte da realizuje proces javno-privatnog partnerstva.

-Javno-privatno partnerstvo za sistem javnog osvetljenja u Nišu podrazumeva izbor privatnog partnera kome se  nakon završetka cele procedure praktično poverava realizacija  i investiranje u zamenu trenutnog i ugradnjom efikasnijeg  sistema. Zatim i održavanje kroz određeni broj godina što će se definisati programom projekta- kaže Bojan Gajić, energetski menadžer grada Niša.

On smatra da bi za grad to predstavljalo značajnu uštedu jer ima obavezu da privatnom partneru plaća godišnju naknadu za održavanje, a da će privatnik iz te godišnje naplate praktično da otplaćuje  investiciju.

Održavanje javne rasvete u gradu  je do sada bilo  povereno “Parking servisu”, mada Gajić procenjuje da bi, u slučaju javno-privatnog partnerstva, Niš mnogo manje izdvajao za javno osvetljenje.

-Očekujemo da  kvalitet javnog osvetljenja za građane bude bolji, što će unaprediti kvalitet života naših sugrađana. Kvalitetnijom rasvetom se smanjuje i potrošnja energije, a daje se doprinos i zaštiti životne sredine i smanjenju emisije štetnih gasova-kaže Gajić.

Međutim, predsednik Gradskog odbora Demokratske stranke(DS) u Nišu Miodrag Stanković

ocenjuje da je u gradu zavladala epidemija javno- privatnih partnerstava.

On sumnja da se u novom javno-privatnom partnerstvu za javni gradski prevoz krije nameštanje tendera za izbor novih prevoznika.

-Grad Niš i Direkcija za javni prevoz pripremaju javnu nabavku u iznosu od 10.5 milijardi dinara na koju bi trebalo da se jave zainteresovani prevoznici koji bi narednih čak sedam godina prevozili Nišlije na gradskim i prigradskim linijama u okviru javnog privatnog partnerstva. Taj iznos je ceo budžet Grada, a sve se priprema bez javne rasprave, jer čelnici vlasti samo ponavljaju da je to javni interes-upozorava sagovornik “Danasa”.

Lider demokrata podseća da su 2014. godine za prethodni tender najviši gradski funkcioneri „štelovali“ kriterijume, prilagođavajući ih određenim prevoznicima kako bi oni bili “živi”.

-Pošto je Niški aerodrom otet, pitamo šta želi sadašnje rukovodstvo javnim gradskim prevozom i javnom rasvetom, koje to privatne firme žele da “žive”? Naravno to sve ide na račun građana Niša i to narednih sedam godina-kaže Stanković.

On dodaje da je vladajuća većina na čelu sa Srpskom naprednom strankom(SNS) usvojila odluku da se u gradsko preduzeće Toplana uvede privatni partner.

-Nema objašnjenja zašto je to potrebno, niti o kom privatnom partneru se radi i šta se iza brda valja, s obzirom da partner nije poznat. Grad nema novca za rekonstrukciju kotlarnica a ima za rekonstukciju Trga Kralja Milana-kaže Stanković.

Stanković obećava da će nakon promene vlasti proveriti sve prethodne ugovore, koje je ova sedmogodišnja vlast sklopila.

-Oni koji su donosili odluke koje su oštetile naše sugrađane i budžet grada Niša, moraće da odgovaraju pred zakonom-konstatuje on.

Projekt vredan četiri do pet miliona evra

Energetski menadžer Boban Gajić kaže da će projektom za javnu rasvetu biti definisano da li će privatni partner održavati samo zamenu svetiljki ili i stubova pa i održavanje celog sistema.

Gajić ističe da će privatni partner imati obavezu da održava javnu rasvetu u narednih 10 do 15 godina jer je ceo projekat vredan četiri do pet miliona evra.

Vladina komisija za javno-privatno partnerstvo moraće da odobri projekat za javnu rasvetu u, koji će nakon toga biti vraćen Skupštini grada Niša da glasa o njemu, a nakon usvajanja biće raspisan javni poziv za privatnog partnera.

Povezani tekstovi