Pored incidenata i učestalih kašnjenja, železnički transport otežava i jako loše stanje pruge na deonici od Užica do Priboja.

Komisija formirana od „Infrastrukture železnice Srbije“, još uvek ispituje sve detalje slučaja zamašćivanja šina zbog koga je od 21. do 24. novembra bio u prekidu železnički saobraćaj, a po završetku rada biće izdato njihovo zvanično saopštenje. Nenad Stanisavljević, PR „Infrastrukture železnice Srbije“, o dosadašnjim nalazima te Komisije i razlozima prekida saobraćaja, za naš list, daje sledeće objašnjenje: „Infrastruktura železnice Srbije“ 21. novembra 2018. godine u jutarnjim satima prekinula je železnički saobraćaj na deonici barske pruge između Užica i Vrbnice, odnosno državne granice sa Crnom Gorom, kako bi se sprečilo ugrožavanje bezbednosti saobraćaja, jer su šine bile zamašćene i prekrivene želatinastom masom koja je izrazito klizava. Stručne službe „Infrastrukture železnice Srbije“ analizom uzoraka koji su mogli da prouzrokuju ovakvo zamašćivanje šina, utvrdile su da je do problema došlo nakon prolaska teretnog voza koji je prevozio industrijsku so za puteve, a iz otvorenih teretnih vagona je curila tečna smesa koja se zadržavala na šinama i prouzrokovala neželjene efekte. Problem zamašćenih šina pojavio se samo na delovima pruge kojima je ovaj voz saobraćao“.

Posle uspostave saobraćaja na ovom delu pruge je iz predostrožnosti bilo uvedeno ograničenje brzine vozova na 60 km na sat, a to je najverovatnije i sprečilo tragediju koja je u subotu mogla da se desi kada je teretni voz koji je saobraćao na relaciji Požega – Bijelo Polje prošao kroz zatvoren signal, stajališta Uzići, iako je tu morao da sačeka ukrštanje sa putničkim na trasi Užice – Kraljevo. Sudar vozova izbegnut je zahvaljujući brzoj reakciji, dispečera na telekomandi u Požegi, koji je pozvao Centar za daljinsko upravljanje u Beogradu gde su isključili struju na ovom delu pruge kako ne bi došlo do sudara vozova.

Komfor putnika na ovoj pruzi, koji putuju na relaciji Beograd-Užice, poboljšan je uvođenjem novijih kompozicija i sanacijom pruge. To ne važi za dalje putovanje, prema Priboju i Crnoj Gori . „Pored toga što na ovoj etapi dotrajala pruga pruga nije sanirana , što su mostovi u lošem stanju, pa na više deonica, kao što je ona na ulazu u Priboj, kod Glišine vode, vozovi idu 20-30 km na sat, od Užica prema Prijepolju šalju i stare kompozicije, a često je to samo jedan vagon u kome nema svetla“, kaže Milija Jovičić student iz Priboja i dodaje da zbog toga sve ređe putuje vozom, iako je vozna karta duplo jeftinija od autobuske.

Konkurentnost cena železničkog putničkog saobraćaja u odnosu na autobuski, putnici često navode i kao osnovni razlog što lobiji privatnih autoprevoznika utiču na to da pruga ostane u ovakvom stanju i da se od Priboja do Užica putuje i po dva i po sata . „Kada bi se pruga dovela na standard iz 1976. godine, kada je prosečna brzina bila oko 100km/h , za Beograd se iz Priboja stizalo za manje od četiri sata, autoprevoznici iz Zapadne Srbije bi mogli da se zatvore zauvek. U tome je problem“, kaže Stefan iz Priboja.