Foto: N1

U obrazloženju Komisije je navedeno da je „CarGo“, u inicijativi podnetoj u martu ove godine, ukazivao da je narušena konkurencija na tržištu prevoza putnika u drumskom saobraćaju time što u radnoj grupi koja je pripremala izmene zakona koji reguliše tu oblast nisu učestvovali njeni predstavnici, kao i da su predstavnici taksi udruženja blokadama i fizičkim obračunima onemogućavali rad kompaniji „CarGo“.

Komisija je istakla da je od Ministarstva gradjevinarstva, saobraćaja i infrastrukture dobila odgovor da „članovi radne grupe nisu mogli biti i predstavnici subjekata koji nisu bili prepoznatljivi na tržištu usluga prevoza putnika unu se ne bave javnim prevozom putnika ili taksi delatnošću na zakonom propisan način, bez posedovanja zakonom propisanih odobrenja“.

U dopisu Ministarstva je navedno i da je Evropski sud pravde u svojim sudskim odlukama ukazivao da sve nove vrste i oblike usluga prevoza putnika, koje se koriste novim tehnologijama, moraju biti usaglašene sa nacionannim
zakonodavstvima o prevozu putnika svake zemlje u kojoj takve kompanije posluju.

„Formiranje radnih grupa za izradu nacrta zakona i njihovih izmena i dopuna u isključivoj nadležnosti državnih organa, te Кomisija takve oblike organizovanja ne posmatra kao oblik udruživanja (kartel, restriktivni sporazum ili drugi vid protivzakonitog udruživanja), tako da nisu ispunjeni zakonski uslovi za lokretanje postupka ispitivanja povrede konkurencije po službenoj dužnopsti“, navela je Komisija u odgovoru kompaniji „CarGo“ koja je danas objavila da podnela krivičnu prijavu potiv predsednika Komisije Miloja Obradovića.

Komisija je takodje ocenila da „fizički obračun, štrajkovi i blokade“ nisu povrede konkurencije i da mogu predstavljati krivična dela.

Predstavnici Udruženja gradjana „CarGo“i kompanije CarGo Technologies su saopštili da su podneli Višem javnom tužilaštvu u Beogradu krivičnu prijavu protiv predsednika Komisije jer smatraju da im je naneo štetu nesavesnim radom.

Kako je navedeno u njihovoj prijavi, Obradović je „nesavesno postupao u vršenju svoje dužnosti jer ih nije nije u datom zakonskom roku obavestio o ishodu inicijative za ispitivanje povrede konkurencije od strane kartelski organizovanih taksi predstavnika.

Komisija je reagujući na podnošenje krivične prijave protiv njenog predsednika ocenila da je „u pitanju neprimereni vid pritiska na rad tog nezavisnog državnog tela“.

„Indikativno je da se ‘Car go’ odlučio na podnošenje krivične prijave baš na dan kada je Komisija za zaštitu konkurenciju donela obaveštenje o nepostojanju osnova za postupanju po njihovoj inicijativi za utvrđivanje povrede konkurencije. Komisija neće, kao ni do sada, svoje odluke donositi na osnovu pritisaka bilo koje vrste, već isključivo prema odredbama Zakona o zaštiti konkurencije, za šta joj je Skupština Srbije poverila mandat“, navela je Komisija.

Povezani tekstovi