Najizvesniji samo restiling modela "500l"? 1Foto: FoNet/Dragan Antonić

Specijalizovani italijanski portal piše, a pojedini domaći mediji prenose da će novi model „fiat 500 giardiniera“ iz Fijat Krajslerove fabrike u Kragujevcu početi da se prodaje 2022. godine ili najkasnije 2023, a debitovaće na Salonu automobila u Ženevi 2021. godine.

Prema medijskim navodima, Pjetro Gorlije, izvršni direktor Fijat Krajslera automobila (FCA) za EMEA grupu, koja pokriva Evropu, Mediteran, Bliski istok i Afriku, trebalo bi da obelodani plan rada za evropske fabrike ovog automobilskog giganta, u okviru kojeg bi bio saopšten i investicioni plan FCA grupacije za Srbiju, sa informacijom o novom modelu ili modelima koji bi se izrađivali u Kragujevcu, a koja se (informacija), čega već duže od godinu dana, preciznije još od kraja 2018. godine.

Italijanski i domaći mediji nadalje navode da je „fiat giardiniera“, zamena za „velikog šumadijskog fiću“ (model 500L) koji bi trebalo bi da bude dug između 4,2 i 4,3 metra i da ima petora vrata.

Radi se, praktično, o porodičnom automobili, koji pokrio dva automobilska segmenta, B segment, u kojem je „Fijat“ nekad bio veoma zapažen, a danas praktično nema takav model posle prestanka proizvodnje „grande punta“ i još ranije jednog od najpopularnijih modela, „fijata punto“, koji se takođe proizvodio u Kragujevcu.

Međutim, svojom dužinom, a kako je predviđeno da jedan od aduta „giardiniere“ bude i prostrana kabina, „Fiat“ bi tim modelom faktički pokrio i C, takozvani „golf“ segment u koji spadaju automobili srednje veličine.

Prema zasad dostupnim informacijama, „fiat giardiniera“ bio bi produžena verzija „fiata 500“, sa mestima za pet putnika i nešto većim prtljažnikom.

– Budući da se očekuje velika tražnja za ovakvim modelom, time bi i kapaciteti kragujevačke fabrike bili značajno popunjeni. Naime, kapacitet „Fiatove“ fabrike u Šumadiji projektovan je na čak 200.000 vozila godišnje. Italijanski mediji objavili su da je „Fiat“ u 2018. prodao više od 61.000 komada modela 500L, koji se proizvodi u Kragujevcu, pozivajući se na specijalizovane sajtove koji prate auto-industriju, ali zvanične potvrde za to nema. Kragujevačka fabrika trenutno radi tako da ne proizvodi vozila za lager, već samo koliko ima potražnje, pa je u proteklih godinu dana bilo nekoliko prekida proizvodnje. Poslednji je bio početkom decembra zbog zimskog odmora i plaćenog odsustva, a proizvodnja je nastavljena 15. januara, pišu italijanski i domaći mediji.

U kompaniji Fijat Krajsler automobili Srbija juče niko nije želeo da oficijelno komentariše ovu najavu.

Tim pre što nikakvih zvaničnih najava o novom modelu ili modelima koji bi se u dogledno vreme proizvodili u Kragujevcu – nema.

Radi se, u stvari, o proletošnjoj recikliranoj i nešto proširenijoj informaciji, prema kojoj će u Fijatovoj fabrici u Kragujevcu u dogledno vreme da startuje proizvodnja novog modela – „Fijat Gardiniera“.

Oni koji su i proletos, a i sada objavili i preneli tu informaciju pozivali su su i pozivaju se na visokopozicionirane Fijatove direktore, ali bez citiranja njihovih izjava, te rečene najave i sada, kao i proletos, više zvuče kao špekulacije, tipa „šta je babi milo…“.

Da se upravo radi o neproverenim informacijama, našem listu juče je nezvanično potvrdio i jedan od visokorangiranih funkcionera u jednoj od ključnih dobavljačkih fabrika Fijata Krajsler grupacije, koji će, kako nam je obećao, podrobnije informacije o budućim planovima fabrike u Kragujevcu, koji se, prema njegovim rečima, najpre odnose na novi restiling modela „500L“, predočiti tokom tekuće sedmice.

Da se, kad su najnovije informacije o novom modelu ili modelima u Kragujevcu radi o špekulacijama i „dorađenim“ starim informacijama, u jučerašnji kraćim razgovorima za naš list potvrdili su i predstavnici zaposlenih u kragujevačkom Fijat Krajsleru, koji kažu da iz centrale grupacije „još uvek nema nikakvih najava o proizvodnji novog modela“, a kamoli o tome da se već zna koji će automobili eventualno da zamene aktuelni „500L“, ili da se, pak, neko vreme proizvode paralelno sa njime.

– Sve ovo što je u poslednja dva-tri dana objavljeno o novom modelu, ili modelima u našoj fabrici, već je pisano pre nekoliko meseci. Mi nemamo ama baš nikakve najave da će tako zaista i da bude, mada smo sigurni da će naša fabrika u dogledno vreme da dobije novi model. Fabrika u Kragujevcu i dalje je najmodernija u Evropi, ima najjeftiniju radnu snagu, jeftine energente i snažnu finansijsku podršku države, i mi i ne sumnjamo da će Fijat Krajsler, sada još pojačan sa Pežoom, Sitroenom, Opelom i još nekim kompanija, da iskoristi te benefite, ali treba sačekati zvaničnu informaciju o tome, kaže za naš list predsednik Samostalnog sindikata u kragujevačkom Fijat Krajsleru Zoran Marković.

I poverenik fabričkog ogranka UGS „Nezavisnost“ u Fijat Krajsleru Zoran Stanić tvrdi da je najnovija informacija o novom modelu u Kragujevcu praktično ponovljena vest od pre nekoliko meseci, ali da sada, ipak, ima nezvaničnih nagoveštaja da bi fabrika u Kragujevcu u dogledno vreme zaista mogla da dobije još jedan ili dva modela.

Stanić tvrdi da fabrika u Kragujevcu, bez obzira na niske troškove proizvodnje i benefite države, neće moći još dugo da tavori sa proizvodnjom od nekoliko desetina hiljada automobila godišnje.

Lane je u Kragujevcu, prema njegovim rečima, proizvedeno tek 35.000, dok bi ove godine iz pogona maksimalno trebalo da izađe i znatno manje, odnosno – „svih“ 25.000 vozila.

Ono što je, međutim, u informaciji o novom modelu (Fijat 500 Gardiniera) u Kragujevcu, upućenijima u ovu problematiku pomalo nelogično, jeste najava da bi taj automobili na najvećoj i najprestižnijoj automobilskoj smotri na svetu – Salonu u Ženevi, trebalo da bude predstavljen 2021. (tradicionalno u martu), a da bi njegova serijska proizvodnja u Kragujevcu mogla da počne godinu ili čak dve godine docnije.

Aktuelni kragujevački model „500L“ u Ženevi je, podsetimo, predstavljen u martu 2012., a njegova serijska proizvodnja startovala je već tri meseca docnije, preciznije početkom jula te iste godine.

Šta bi, u slučaju da proizvodnja „Gardiniere“ počne 2023., na primer, fabrika u Kragujevcu radila čitave dve godine (2021. i 2022), tim pre što je tržišni vek „velikog fiće“ (Fijata 500L“), sudeći prema sve manjoj proizvodnji, zaista pri kraju.

Mediji, doduše, navode da bi u Kragujevcu već krajem ove godine mogla da startuje proizvodnja novog modela, ali ne „Gardiniere“, već terenca „B“ segmenta (ili klase), koji bi bio uvećana „Panda kros“, i koji bi se se proizvodio u obimu od 50.000 automobila godišnje, čime bi bio premošćen onaj „prazan hod“ do početka proizvodnje „Gardiniere“.

U tom kontekstu pominje se, ponovimo, i novi restiling aktuelnog modela „500L“, odnosno proizvodnja njegove hibridne verzije , čime bi se produžio tržišni vek tog automobila, što je, kako navode naši izvori iz kooperantske mreže Fijat Krajsler grupacije, za sada najizglednija opcija, kad je proizvodnja novog modela u Kragujevcu u pitanju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari