Foto: EPA/ DJORDJE SAVIĆ

Vest je izazvala oštro reagovanje dela stručne javnosti i građana, koji traže objašnjenje, a između ostalog ocenjuju da je gašenje najprometnije avio-linije „početak urušavanja“ niške vazdušne luke, koje se „očekivalo“ nakon što ga je početkom prošlog meseca preuzela država.

Iz Viz era je saopšteno da se „putnicima pogođenim ovim izmenama nudi neka od alternativnih linija, celokupan povraćaj cene karte ili povraćaj od 120 odsto u vidu kredita za rezervacije karata“. U kompaniji su kazali da „stalno prate učinak svojih avio-linija kako bi najpopularnije destinacije bile dostupne po najnižim cenama karata“.

Portparolka niškog aerodroma Ivanka Stanisavljević nije želela da govori o razlozima koji su doveli do ovakve odluke jer je za to, kako je rekla, nadležna kompanija, a ne aerodrom. Ona je potvrdila da je prekinuta prodaja karata za relaciju Niš – Malme – Niš, za letove od 7. januara sledeće godine, a nakon što je „Konstantinu Velikom“ stigao dopis Viz era o ukidanju ove linije.

– Ukidanje linije za Malme još jednom pokazuje da smo bili u pravu kada smo upozoravali da niški aerodrom ne treba da menja način poslovanja, što se dogodilo kada je država preuzela vlasništvo, osnivačka prava i upravljanje nad njim. Ono pokazuje da Ministarstvo saobraćaja ne zna šta radi i da nema nikakav plan za ovaj aerodrom. Takođe pokazuje da avio-kompanije ne veruju u, inače, potpuno netačne priče ministarke saobraćaja Zorane Mihajlović o ulaganjima države u niški aerdrom, kao i u njena obećanja da će se „investicije nastaviti“. Da im veruju ne bi odlazile, već bi otvarale nove linije – rekao je za Danas Bojan Avramović, direktor Razvojne agencije Jug, koji je juče podneo ostavku.

– Linija do Malmea je vrlo isplativa i faktor njenog punjenja je 80 odsto. Šteta koja je zbog toga nastala je ogromna jer je reč o liniji koja pokriva jug Švedske i sever Danske. Ali, neka štetu računa onaj ko je aerodrom preuzeo bez ikakve analize i plana – kaže Avramović.

Inicijativa Ne damo niški aerodrom zahtevala je juče da upravo niški aerodrom saopšti javnosti uzrok gašenja linije koja ima najveći broj putnika, kao i da je obavesti o svojoj „komunikaciji sa republičkom Vladom“. Ona je, takođe, zahtevala od Vlade Srbije i resornog Ministarstva da se „pod hitno prekinu sve negativne radnje u odnosu na niški aerodrom“, kao i da javnosti predstave „planove razvoja ovog aerodroma i iznos sredstava koji je predviđen u budžetu Srbije za ovu i narednu godinu, a koji je obećan prilikom otimanja aerodroma od lokalne samouprave u Nišu“.

– Tražimo i da se lokalni funkcioneri u Nišu izjasne zašto su govorili da nakon takvog otimanja linije na aerodromu neće biti ukidane, kao i njihovu odgovornost zbog toga što se to ipak dešava – rekao je za naš list Mladen Jovanović, član Inicijative i predsednik Upravnog odbora Nacionalne koalicije za decentralizaciju.

Linija za Malme uspostavljena je sredinom 2015. godine i bila je druga linija Viz era na niškom aerodromu. Mađarska niskotarifna kompanija trenutno iz Niša leti ka Bazelu, Dortmundu, Malmeu i Memingenu.

Izabran novi direktor RRA Jug

Direktor Regionalne razvojne agencije Jug Bojan Avramović podneo je juče ostavku na sednici skupštine te agencije, koja je sazvana kako bi se razmatrala inicijativa za njegovo razrešenje, koju su podneli i Grad Niš i Biznis inkubator centar u procesu likvidacije, kao jedni od osnivača RRA.

– Besmisleno je da ostanem na toj funkciji jer sam se kao direktor RRA potpuno razišao sa Republikom i Gradom po pitanju statusa, poslovnog modela i budućnosti aerodroma Niš, koji je bio jedan od najvažnijih kapitalnih projekata RRA – rekao je Avramović nakon ponošenja ostavke i napuštanja sednice skupštine.

Skupština RRA Jug je usvojila njegovu ostavku, a odmah potom za novog direktora izabrala Ivana Mihajlovića, koji je do tada bio menadžer za ekonomska pitanja u Agenciji.