Prodor na evropsko tržište 1

Preduzeće „Avdić“ iz Nove Varoši ovih dana proslavlja prvu godišnjicu od pokretanja proizvodnje oblandi i napolitanki u pogonima u Kokinom Brodu.

Slatki vafeli različitih aroma, uz na tržištu već prepoznatljivi Baš i Čoko krem i Baš ratluk, za kratko vreme pronašli su put do kupaca širom zemlje i inostranstva. Sa godišnjim prometom većim od 5.000.000 evra, preduzeće je postalo lider na polju konditorske industrije u ovom delu Srbije, sa ambicijom da u narednom periodu značajno proširi kapacitete i proizvodnju gotovo u celosti izvozno orjentiše.

Vlasnik kompanije Fiko Avdić do sada je u savremenu proizvodnu liniju i prateću opremu investirao oko 2.000.000 evra. U fabrici, opremljenoj na oko 10.000 kvadrata , u prostoru nekadašnje „Inove“, u tri smene trenutno je angažovano šezdesetak radnika, dok je u administraciji i 15 maloprodajnih objekata u Novoj Varoši, Prijepolju, Priboju i Sjenici uposleno još 110 ljudi.

Široka lepeza „Avdić“ proizvoda preplavila je domaće, ali i inostrano tržišteGrčke, Rusije, Mađarske, Švedske…“Osvajanje švedskog tržišta je za našu kompaniju veliki izazov i poslovni poduhvat. Nedavno je put ove zemlje otišao prvi šleper napolitanki, a po porudžbini nas očekuje proizvodnja čak 775.000 komada vafela. Pečat na poslovnu saradnju ovih dana stavili smo i na ugovor sa ruskom kompanijom „Russian venture investments“, kojoj ćemo mesečno isporučivati šest šlepera takozvanih jamb napolitanki od 250 grama. Zahvaljujući sklapanju ova dva poslovna aranžmana, naša proizvodnja će preko 75 odsto biti izvozno orjentisana što nam je i bio cilj“ kaže za naš list Fiko Avdić, vlasnik i izvršni direktor ovog uspešnog preduzeća. On ističe da mesečna proizvodnja napolitanki i krema premašuje oko 200 tona, što na godišnjem nivou iznosi 150 šlepera. „Sa postojećim kapacitetima ne možemo, međutim, da odgovorimo svim zahtevima potrošača. Na pomolu je i saradnja sa parterima iz Maroka i Francuske, što zahteva dupliranje postojeće proizvodne linije i upošljavanje još najmanje 30 radnika“.

Vlasnik „Avdić trgovine“, koja ima tradiciju dugu 24 godine, podseća da počeci nisu bili laki.

– Iz sredine koja nema nikakvu tradiciju na polju konditorske industrije, nije bilo nimalo jednostavno probiti se na gotovo hermetičko domaće tržište u kojem su monopol decenijama imali čuveni giganti u proizvodnji slatkiša i vafla. Uspeli smo da se pozicioniramo jer smo forsirali svetski kvalitet, veći obrt, a sa cenama u proseku nižim od oko 30 odsto u odnosu na slične proizvode. A bilo nam je mnogo teže jer smo udaljeni od prestonice , time i od sirovina, bržeg transporta, kontakta sa kupcima – kaže Svdić, koji Sa lokalnom samoupravom, koja mu je na dugoročan period putem licitacije izdala pogone nekadašnje Fabrike nameštaja, ima korektnu saradnju, ali očekuje da mu Opština, što joj je i bila ugovorna obaveza, konačno reši pitanje vodosnabdevanja jer ga ovaj problem onemogućava da proširi kapacitete i obim proizvodnje.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari