Štrajk doveo vrh Fijata u Kragujevac 1Foto: FoNet/ Dragan Antonić

Izvršni direktor Stelantisa, kompanije nastale nedavnim spajanjem Fijat Krajsler automobila (FCA) i grupacije Pežo – Sitroen – Opel (PSA), Frančesko Čanča, koji je nadležan za sve Stelantisove fabrike u jugoistočnoj Evropi, bio je u petak u poseti kragujevačkoj fabrici Fijat Krajsler automobili Srbija.

Tokom boravka u FCA Srbija, Čanča je, saznaje naš list, obišao proizvodne linije u svim pogonima kragujevačke fabrike, a tokom popodneva razgovarao je sa menadžmentom FCA o situaciji u toj fabrici.

Čanča je u Kragujevcu inače živeo i radio od početka proizvodnje modela „500L“, u leto 2012. do kraja 2015, kada je otišao sa mesta direktora fabrike Fijat automobili Srbija. Frančesko Čanča, koji je, u međuvremenu, uznapredovao do visoke funkcije u četvrtom po veličini proizvođaču automobila na svetu, odlično poznaje kragujevačku fabriku, pošto je u njoj nekoliko godina bio „drugi zvaničnik“ po značaju, odmah iza generalnog menadžera kompanije, što je nekoliko poslednjih godina Silvija Verneti, koja je, opet, izabrana u tim najbližih saradnika izvršnog direktora Stelantisa Karlosa Taverasa.

U FCA i kooperantskim firmama pretpostavljaju se da je visoki funkcioner Stelantisa došao delom i zbog sve izraženijeg nezadovoljstva dela radnika kragujevačkog automobilskog sektora (Fijat Krajsler plastika), o kojem se sve više govori i piše, i koji bi mogao da naraste u veći radnički bunt.

Tim pre što radnici FC plastika sve glasnije pozivaju kolege iz FCA i ostalih kooperantskih fabrika da im se pridruže u predstojećim protestima pred zgradom kragujevačke gradske uprave.

S druge strane, Čančina poseta pogonima, obilazak proizvodnih i montažnih traka koje, s obzirom da je bio direktor proizvodnje u toj istoj fabrici godinama, poznaje odlično, nagoveštava, smatraju pojedini predstavnici zaposlenih u FCA, da bi u Kragujevcu, u dogledno vreme, ipak mogla da počne proizvodnja još nekog modela.

Za početak, hibridnog „500L“, nakon čega bi usledila proizvodnja nekog potpuno novog modela, koji bi uposlio kapacitete kragujevačke fabrike, koji se trenutno koriste sa neverovatnih deset odsto.

U FCA gotovo niko ne misli da je Čanča došao da bi obezbedio da što veći broj kragujevačkih trudbenika ode na rad u fabriku Stelantisa u slovačkom gradu Trnava.

Za odlazak na rad u Slovačku, prema nezvaničnim informacija, odlučilo se tek nekoliko desetina kragujevačkih radnika.

Velika većina ne želi da ide na rad u Slovačku, zbog toga što, kad im se odbiju svi troškovi od ponuđene plate od oko 850 evra, u Trnavi ne bi ostajalo više od 300 do 400 evra, koliko zarađuju i ovde, s time što su im u Kragujevcu i njegovom šumadijskom okruženju dom i porodice.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari