Vansi: Ugovor o koncesiji dokaz poverenja u Srbiju 1Foto: FoNet/Zoran Mrđa

Beograd će biti naš strateški punkt u Jugoistočnoj Evropi, jer nam je važno da budemo prisutni u ovom delu sveta, istakao je u ekskluzivnom intervjuu FoNetu generalni direktor Vansi Erport Nikola Notbar.

On je naglasio da je koncesioni ugovor o upravljanju aerodromom „Nikola Tesla“ dokaz poverenja u Srbiju.

On je, u razgovoru sa novinarkom Ivanom Šanjević, najavio da će Vansi Erport, posle potpisivanja ugovora sa Vladom Srbije, u roku od šest meseci obezbediti predviđena sredstva i preuzeti upravljanje aerodromom.

Podsećajući da Vansi ima veliko međunarodno iskustvo i da širom sveta upravlja mrežom sa 35 aerodroma, Notbar je objasnio da u procesu koncesije postoji nekoliko faza, počev od objavljivanja pobednika na tenderu i potpisivanja ugovora, do finansiranja koncesije u roku od šest meseci.

Posle tog perioda, mi ćemo preuzeti kompletno upravljanje aerodromom „Nikola Tesla“, precizirao je Notbar, koji ne bi govorio o detaljima investicija predviđenih koncesijom, čija je pravila ugovorom postavila Vlada Srbije, ali obećava da će se investirati u kvantitet i kvalitet.

Vlada je, kroz pravila tendera, postavila „tvrde uslove“ i mi ćemo ih ispuniti, rekao je Notbar i predočio da je reč o proširenju kapaciteta terminala, sistema pista i pozicija za avione.

On je najavio i ulaganja u kvalitet usluga za putnike i aviokompanije, jer je Vansi Erportu, pored broja destinacija, važno i da avioprevoznici i putnici budu zadovoljni uslugama na aerodromu.

To što je ponuda Vansija bila najbolja, znači da verujemo u potencijal zemlje i da ćemo na to usmeriti svu energiju, poručio je Notbar i ocenio da francuska kompanija oćekuje i da zaradi, ali da je to istovremeno i pritisak na njenim plećima.

Sami smo sebi stavili taj pritisak na pleća, jer verujemo u potencijal i uspeh. Mislim da je to dobro, jer ako samo želite da zaradite, posao možete da prebacite u drugu zemlju, dok u koncesiji to ne možete, objasnio je Notbar i poručio da Vansi Erport u Beogradu ostaje 25 godina.

Ako želimo da zaradimo, naglasio je on, naš glavni zadatak je da dovedemo turiste, da dovedemo aviokompanije u Beograd, a to je dobro i za zemlju.

Notbar je podsetio da Vansi Erport ima dinamičnu mrežu aerodroma kojima upravlja, od Francuske i Portugalije u zapadnoj Evropi, preko Kariba, Brazila i Čilea, do Azije i investicija u Japanu, ali da je francuskoj kompaniji važno da bude predstavljena i na Zapadnom Balkanu.

Prema njegovom stavu, Beograd bi trebalo da bude čvorište za region, jer se radi o dobrom aerodromu, dobroj lokaciji, dobroj kompaniji i sada dobrom operateru.

Notbar sada mnogo bolje poznaje grad i region i zato veruje u ogroman potencijal i kvalitet onoga što se može obezbediti.

Ljudi su navikli da putuju za praznike i vikende i Beograd će narednih godina biti veoma popularna tačka, predvideo je Notbar.

Kada je reč o zaposlenima i menadžmentu beogradskog aerodroma, on je najavio kontinuitet, što je predviđeno i ugovorom sa Vladom Srbije.

Imamo politiku koja se, možda, razlikuje od drugih kompanija, jer ne dovodimo mnogo stranaca, već su u našem modelu kompanije lokalne, istakao je Notbar.

Biće ljudi koji će obezbediti kontinutet modela upravljanja kompanije Vansi Erport. Imamo programe obuka i koristimo prednosti mreže ljudi u svetu koji menjaju pozicije unutar sistema, rekao je Notbar, ali prema ugovoru kontinuitet zaposlenih ostaje.

Kompanija se vodi time da u Kambodži rade ljudi iz te zemlje, u Čileu ljudi odande, pa će i u Srbiji biti ljudi iz Srbije, istakao je Notbar, koji veruje u razmenu ideja, a ne u „zatvaranje u svoje kutije“.

Prema njegovim rečima, aerodrom je međunarodni alat, koji će raditi i biti vođen kao i bilo koji drugi u svetu.

Ponavljajući da je ugovor jasan i da Vansi Erport ima ogromnu finansijsku obavezu koju će ispuniti, Notbar je napomenuo da će, u slučaju poslovnih rezultata boljih od očekivanih, to značiti i dodatni novac za budžet.

Naravno, adaptacija investicije u drugom delu ugovora zavisiće od saobraćaja. Za nas kao koncesionara je važno da imamo što više aviosaobraćaja, jer će onda i investicije biti veće, ali sada niko ne može zna kakva će situacija biti za 20 godina, rekao je Notbar.

On je naglasio da Vansi Erportu na beogradskom aerodromu glavni partner Er Srbija, kao nacionalna aviokompanija, ali da je, radi što većeg broja ruta i putnika, među ciljevima i kreiranje mogućnosti za saradnju i sa drugima.

Želimo da promovišemo destinaciju Beograda i za druge aktere, rekao je Notbar, koji smatra da je potrebno pronaći balans između glavnog partnera i drugih aktera, što je slučaj i sa aerodromima kojima Vansi Erport upravlja u Francuskoj, Portugaliji i Čileu.

Mi smo privatni akter, bez interesa u aviokompanijama, nikada nismo investirali u aviokompanije. Naš interes je da razvijamo rute i da povećavamo broj putnika na aerodromima, objasnio je Notbar.

On napominje da nije čuo mnogo kritika na račun koncesionog ugovora sa Vladom Srbije, ali smatra da je takva debata legitimna.

Prema njegovom uverenju, novac će biti od koristi i nema sumnje da će biti iskoriš?en na efikasan način, ali to je politička odluka, dok Vansi Erport mora da zaradi da bi vratio investiciju, što se postiže povećanjem aktivnosti.

Ne kreira se nova vrednost smanjivanjem postojeće vrednosti, već njenim rastom, a to će opet biti od koristi za zemlju, smatra Notbar, koga ova investicija ne zabrinjava, jer je video da je aerodrom firma koja se dobro vodi.

Pozicija zemlje je dobra, ljudi su dobri, a Vlada vodi politiku otvorenosti i saradnje, istakao je Notbar i objasnio da Vansi Erport, u suprotnom , ne bi mogao da ostvari svoju ulogu.

On je pohvalio vođstvo Srbije i ocenio da je pravo vreme za investicije u Srbiju, naglašavajući da je investicija Vansi Erporta dokaz poverenja u Srbiju, kao što će to biti i dolazak međunarodnih banaka koje će podržati investiciju francuske kompanije.

Upitan da li će ugovor o koncesiji biti objavljen, Notbar je odgovorio da kompanija poštuje pravila zemlje, ali da je to više pitanje za Vladu Srbije.

On je rekao da su objavljene tačne cifre o investiciji, koje će biti ispunjene, ali da kompanija nema običaj da objavljuje ugovore.

Vansi Erport i Vlada Srbije potpisali su koncesioni ugovor, kojim francuska kompanija na 25 godina preuzima upravljanje aerodromom „Nikola Tesla“, za šta će unapred u budžet uplatiti 501 milion evra.

Ugovor predviđa i direktne investicije francuske kompanije od oko 730 miliona evra, dok će se godišnja koncesiona naknada, kako se očekuje, kretati od 4,4 i 15,1 milion evra.

Vansi Erport se obavezao i da u naredne tri godine neće povećavati aerodromsku taksu i da, u skladu sa koncesionim sporazumom, u naredne dve godine neće smanjivati broj zaposlenih.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari