Niški aerodrom "Konstantin Veliki" Foto: EPA DJORJDE SAVIC

Kao linije od javnog interesa utvrđene su avio linije: Niš-Nirnberg-Niš, Niš-Frankfurt/Han-Niš, Niš-Rim-Niš, Niš-Hanover-Niš, Niš-Ljubljana-Niš, Niš-Salcburg-Niš, Niš-Bolonja-Niš, Niš-Budimpešta-Niš, Niš-Geteborg-Niš, Niš-Fridrishafen-Niš, Niš-Karlsrue-Niš, Niš-Tivat-Niš.

Avio prevozilac koji će leteti na linijama od javnog interesa bira se javnim pozivom na međunarodnom tenderu koji je u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, i predviрa opšte i posebne uslove koje ponuđač mora da ispuni.

Vlada Srbije obezbedila je 600.000.000 dinara u republičkom budžetu za naknadu troškova avio kompanijama koje budu izabrane na međunarodnom javnom pozivu za vršenje usluge avio prevoza iz Niša na linijama od značaja za razvoj regiona, za koje ne postoji komercijalni interes i na kojima ne saobraća nijedna avio kompanija, navedeno je u saopštenju Ministarstva.

Među kriterijumima za izbor prevoznika su finansijski i tehnički deo ponude, odnosno kvalitet usluge.

Niš je administrativni i regionalni centar jugoistočne Srbije i saobraćajno čvorište u kojem, pored toga što se u njemu ukrštaju drumski i železnički Koridor 10, ima i međunarodni aerodrom koji je u prošoj godini prihvatio više od 350.000 putnika.

Područje koje opslužuje Aerodrom „Konstantin Veliki“ obuhvata 10 okruga u južnoj i istočnoj Srbiji sa ukupno 1,78 miliona stanovnika (Pomoravski okrug, deo Borskog okruga, Zaječarski, deo Raškog okruga, Rasinski, Nišavski, Toplički, Pirotski, Jablanički i Pčinjski okrug), kao i region Kosova i Metohije. Opslužno područje aerodroma, osim teritorije Republike Srbije, obuhvata i deo Severne Makedonije, kao i područje zapadne Bugarske.

Odluka o uvođenju linija od javnog interesa u skladu je sa propisima Srbije, harmonizovanim sa propisima Evropske unije. Osnovni kriterijum za uspostavljanje linija od javnog interesa, koji je ispunjen u regionu južne i istočne Srbije, jeste BDP po glavi stanovnika ispod 75 odsto proseka BDP Srbije i stopa nezaposlenosti iznad prosečne, navedeno je u saopštenju.

U južnoj i istočnoj Srbiji ima 30 opština koje su nedovoljno razvijene (stepen razvijenosti ispod 60 odsto republičkog proseka) i 15 koje se smatraju devastiranim područjima (stepen razvijenosti ispod 50 odsto republičkog proseka). Potreba za uvođenjem avio linija iz javnog interesa proizilazi iz činjenice da ne postoji razvijena brza železnička ili drumska infrastruktura kao alternativa koja bi omogućila povezivanje ovog regiona sa zemljama EU i regiona sa prosečnim periodom putovanja manjim od tri sata, obrazložilo je Ministarstvo.

Taj kriterijum biće zadovoljen tek uspostavljanjem avio linija od javnog interesa, koje će doprineti da se poveća konkurentnost ovog regiona, omogući bolje povezivanje sa evropskim industrijskim centrima, privuku nove investicije, smanji nezaposlenosti, pojačaju veze sa dijasporom i doprinese razvoju turizma, kao i ukupnom podizanju kvaliteta života građana u ovom delu Srbije, zaključeno je u saopštenju Ministarstva.

Povezani tekstovi