
Prva dva dana rada gondole, saopštila je Opština Čajetina, stanovnici Čajetine, uz ličnu kartu, kao i svi donosioci zahvalnice za učešće u „Zlatiborskoj mobi“, kojom je simbolično počela gradnja gondole, imaće pravo na besplatnu vožnju.
„Nakon pet godina od početka radova, jedna od najznačajnih kapitalnih investicija opštine Čajetina, zlatiborska Gold gondola prima prve putnike, što predstavlja veliki dan ne samo za Zlatibor i Čajetinu, već i za celu Srbiju“, navodi se u saopštenju.
Tu investiciju od 13 miliona evra, opština je sama finansirala iz svog budžeta i kreditnim zaduženjem. Gondola, koja ide atraktivnim trasom od skoro devet kilometara i njaduža je žičara takve vrste na svetu, spaja centar Zlatibora kod Obudojevice, gde je početna stanica, i vrh Tornika, gde je njeno krajnje odredište, a međustanica je u blizini Ribničkog jezera.
„Prethodna 2020. godina je bila teška i za neke to može da bude izgovor, ali za nas je to bio podstrek da završimo sve kapitalne investicije. Gondolu smo gradili pet godina, neke druge projekte smo započeli pre tri godine, neke pre godinu, a druge pre šest meseci kao što su rekonstrukcija Kraljevog trga i jezera u centru Zlatibora i sve smo ih završili“, izjavio je Milan Stamatović, predsednik opštine Čajetina.
On je dodao da će gondola, posle velikih problema, u ponedeljak biti puštena u rad.
„Ako verujete u ono što radite i ako imate dobru nameru, sve će dobro da se završi i mi smo završili sve kapitalne projekte“, kazao je Stamatović.
On se zahvalio „svim ljudima dobre volje, svojim saradnicima, odbornicima, proizvođačima opreme i svim investitorima koji su ulagali novac u Zlatibor, a koji je Opština domaćinskim upravaljanjem preusmerila za izgradnju gondole i ostalih kapitalnih projekata“.
„Zahvaljujući gondoli povećaće se broj turista na Zlatiboru, a naš cilj je da za pet godina zabeležimo milion posetilaca, što znači deset miliona noćenja godišnje i to je ekstra profit za meštane Zlatibora, investitore, a naravno i za budžete Srbije i Čajetine“, poručio je Stamatović.
Cenovnik
Vožnja do Tornika i nazad za odrasle košta 1.000, za decu 550 dinara, dok će biti besplatna za decu do šest godina, u pratnji bar jedne odrasle osobe. Za građane Čajetine su predviđeni posebni popusti, pa će odrasli plaćati kartu 500, a deca 350 dinara.
Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa
U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.
Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.
Ako je izgradnja kabinske žičare/gondole na Zlatiboru dužine 8,9km koštala 13 miliona evra, kako je moguće da je ugovoreba cena izgradnje kabinske žičare/gondole Ušće – Kalemegdan dužine 1km. oko 15 miliona evra bez PDV, odnosno 18 miliona evra sa PDV.
kao sto se zicaru, umesto zicare, pocne upotrebljavati rec za venecijanski camac. Koja nema nikakve veze sa zicarom, i to ni u srpskom, niti u bilo kom stranom jeziku. Posebna je sramota da Zlatiborci zicaru zovu imenom venecijanskog camca
Na kalemegdanu ce biti sa tri zice
Poštovani penzioner, kabinska žičara/gondola sa tri žiče; dve noseće i jedna vučna se koristi kada su kabine kapaciteta 32-35 osoba i ukupne težine 3.500kg, a ne kada su kabine za 10 osoba i težine do 1.000kg, kako je to ugovorom predviđeno za kabinsku žičaru/gondolu Ušće – Kalemegdan. Inače, ugovorom je predviđeno i da će izgradnja stanice Ušće koštati 2,4 miliona evra, a stanice Kalemegdan 3,1 miliona evra. Stanice Ušće i Kalemegdan treba da izgrade srpske firme, dok Leitner S.p.A isporučuje i montira kabinsku žičaru. I na kraju i za Vašu informaciju, vetar do 100 km/h podnose samo »Funitel« kabine na dve vučne žice i pneumatskim vešanjem kabine.
Zasto toliko zluradosti i neprimerenih komentara.Izgleda da ovo komentarisu SNS botovi.Zapamtite da ce ova Zlatiborska zicara raditi dugi niz godina uz dobro odrzavanje jer je to interes onih koji dobro vode Zlatibor.Inace ova zicara koja je bila pradvidjena u Beogradu verovatno nece biti izgradjena jer nema potrebe za tim.A sto se cena tice sve sto radi SNS to je toliko naduvano da mozete slobodno te cene da podelite sa dva ili tri, a bogami neke i sa deset mislim na jelku ili vodoskok na Slaviji.
Za ime Boga, opet nekakva GONDOLA! Da zaposlimo gondolijere?
Srbi se rado odricu srpskog jezika. Imaju rec – zicara. A nepismeno i neznalacki koriste drugu, koa ni na stranim jezicima ne znaci – zicara, nego duguljasti venecijanski camac
Radice Gondola maksimalno godinu dana, dok ne zardja ili se nesto ne pokvari a onda ce hiljadu godina da strci kao RUSEVINA u Zlatiborskom ambijentu !
Stamat, Arsen, Bojana, Miloje…četiri jahača apokalipse. Nafatirali se, potomstvu neće doneti sreću. i nimalo nisu bolji prema onima koji nisu glasali za njih, u odnosu na SNS. Krenite prema manastirima, da vidite koje rupe na putu vas čekaju
Cena 1ooo, dinara, a autom do tamo treba najvise 500 goriva sa Zlatibora odlicnim putem. Za cetvoroclanu porodicu treba ti 3-4 hiljade samo za prevoz gondolom… nema logike..