Pogibeljni javni prevoz 1Foto: Luca Marziale / Danas

Prvog dana juna u Brankovoj ulici u Beogradu zapalilo se vozilo javnog prevoza na liniji 706. Požar je izbio u zadnjem delu autobusa a povređenih srećom nije bilo.

Samo dan kasnije u Nemanjinoj ulici autobus na liniji 83 zbog kvara na kočnicama oborio je motociklistu, zakačio putničko vozilo i udario u potporni zid. Mediji su preneli da je tom prilikom povređeno petoro ljudi.

Predstavnik sindikata GSP Centar Ivan Banković izjavio je u emisiji „Dan uživo“ na N1 televiziji da se na noćnim pregledima u garaži vrlo često čak i ako se uoče kvarovi, vozila šalju u saobraćaj. Razlog je akutni nedostatak zamenskih vozila.

U to da javni prevoz u Beogradu može biti veoma rizičan uverio sam se lično prošlog petka u autobusu na liniji 27 E. U jednom trenutku autobus je naglo zakočio a putnik koji je sedeo do srednjih vrata izleteo je sa svog sedišta i pao na pod vozila. Malo je falilo da glavom udari u šipku na srednjim vratima. Po izrazu putnikovog lica, videlo se da je pad bio bolan a i krvario je jer je povredio lakat. Na podu autobusa putnik je ležao nekoliko sekundi nakon čega je uspeo da ustane tik pre nego što je par ljudi stiglo do njega u nameri da ga podigne. Iz džepa su mu ispali rokovnik i olovka. Momak koji je sedeo do njega ih je pokupio i pomogao mu da se vrati do sedišta. Vozač je izašao iz svoje kabine i pitao putnika koji je pao da li je dobro. Momak koji je sedeo pored povređenog putnika mu je doviknuo da vozi što je on i učinio.

Razlog zbog čega je putnik bukvalno ispao sa svog sedišta nakon kočenja je taj što je zaštitna šipka ispred njega bila polomljena. Da se nalazila na svom mestu do toga ne bi došlo. Međutim, iako je odlomljena, a služi za zaštitu, nadležni u Gradskom saobraćajnom preduzeću „Beograd“ su ocenili da je takvo vozilo prikladno i bezbedno za prevoz putnika. Pokazalo se da nije. Čovek se povredio a sve je moglo da bude i znatno gore po njega.

Apsolutno je neprihvatljivo da vozila sa falinkom bivaju puštana u saobraćaj jer to može da dovede do težih povreda i gubitka ljudskih života. Nadležni u GSP su u obavezi da ne dozvoljavaju da neispravna vozila izlaze na ulicu a nadležni u Skupštini grada Beograda da tom preduzeću obezbede dovoljan broj vozila. Bezbednost građana ne može da bude ugrožena zbog nemara i neodgovornosti poslovodstva GSP-a. Vozila moraju redovno da se servisiraju i popravljaju a s obzirom da ih očito nema dovoljno potrebno je nabaviti nova.

Umesto što puni džepove privatnom kapitalu putem takozvanog javno-privatnog partnerstva rukovodstvo grada Beograda bi trebalo da obezbedi finansijsku potporu komunalnim preduzećima, među njima i GSP-u. Novac za to se može naći ukidanjem štetnog „bus plus“ sistema i ugovora sa privatnicima u javnom prevozu. Tako bi se stvorila neophodna sredstva za kupovinu novih autobusa i njihovo redovno održavanje ali i garantovala bezbednost putnika koji se njima prevoze.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari