K - brend 1

Pre sedam godina 2013. čuvena pesma Gangam style čiji je izvođač Psi osvojila je planetu i tako ostatku sveta skrenula pažnju na muzički žanr K pop koji je u svetu izuzetno popularan.

Tehnologija proizvedena u ovoj zemlji sinonim je za kvalitet, a i TV serije koje su po striming platformama poput Netfliksa ili Amazon prajma sve popularnije.

Reč je o Republici Koreji.

Poslednjih godina korejska kozmetika izazvala je totalnu revoluciju u celom svetu: ženski, a i deo muškog sveta totalno je poludeo za njihovim sheet maskama za lice i ostalim proizvodima tog tipa, toliko da je ceo trend kod nas i u svetu poznat kao K Beauty: o tome šta to jeste, a šta nije napravljen je dobar blog (www.korejskakozmetika.rs).

Nekoliko navedenih primera govori o tome koliko je brendiranje jedne države ozbiljna i važna stvar.

Koreja je uspela da od onoga što ima napravi dobar i jak K brend koji je u svetu prepoznatljiv kao spoj drevne tradicije, istorije i kulture i najnovijih tehnologija i inovacija.

Ipak, iako je ceo svet okružen K brendom o istoriji, kulturi, pa i savremenom načinu života u ovoj zemlji znamo veoma malo.

Dobar izvor informacija je tamošnji javni servis KBS World koji emituje radio program na nekoliko jezika i TV program na korejskom (veliki broj emisija ima titlove na engleskom), a na njihovom preglednom i informativnom sajtu world.kbs.co.kr možete i da onlajn besplatno učite korejski ako vas zanima.

Moram priznati da mi ovaj jezik zvuči neobično i egzotično.

Verovatno mi se uho na njega još nije naviklo, ali sigurno hoće.

Zanimljiva je i beletristika koja nam dolazi iz ove daleke zemlje.

Meni su za čitanje do sada bila interesantna dva romana koje je objavila beogradska Geopoetika.

Prvi je roman Kim Đu Jong „Zvuk groma“, s korejskog su ga preveli Mila Stamenković i Ćo Jang Von.

Inače, ovo je bio prvi roman preveden direktno sa korejskog jezika na srpski, objavljen je 2017. Drugi roman je „Ulhva, šamanka“ Kim Tong Ni, koji je na srpski preveo isti prevodilački par kao i prethodni.

Brendiranje država nije ništa novo.

Uspešno su sebe izbrendirale Austrija, Nemačka, Italija, Španija, Francuska, Velika Britanija, Irska, Meksiko, Kuba, Argentina, Australija, Japan i mnoge druge zemlje, samo je Koreja to digla na mnogo viši nivo služeći se jezikom i kodom trećeg milenijuma koji ostatak sveta tek treba da dešifruje.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari