Dve premijere i približavanje savršenstvu 1

Nešto više od 30 godina od svetske premijere mjuzikla „Fantom u operi“ 1986. u Kraljevskom pozorištu na londonskom Vest Endu, u Pozorištu na Terazijama 7. oktobra prvi put u Beogradu, Srbiji i ovom delu Evrope biće izvedeno ovo kultno muzičko-scensko delo britanskog kompozitora Endruja Lojda Vebera.

– U prevodu sa engleskog i prepevu Slobodana Obradovića, prvu srpsku verziju Veberovog mjuzikla režira Jug Radivojević, koji se u Pozorištu na Terazijama već ogledao u ovom žanru u predstavama „Mama Mia“ i „Producenti“. Dirigent je Vesna Šouc, scenograf Aleksandar Denić, kostimograf Tatjana Radišić, a koreograf Kostantin Kostjukov. Kako je saopšteno na današnjoj konferenciji za novinare u Pozorištu na Terazijama, „Fantom u operi“ realizovan je uz pomoć Narodnog pozorišta u Beogradu, ima dve ravnopravne podele i premijere – druga je 10. oktobra.

Prema rečima Juga Radivojevića, „Fantom u operi“ je najzahtevniji projekat u istoriji Pozorišta na Terazijama, koji je ne samo veliki zadatak, nego je pred sve učesnike postavio i pitanje ličnog i opšteg kapaciteta.

– Posle svih uspeha u protekloj deceniji, Pozorište na Terazijama našlo se pred nešto drugačijim izazovom, jer je „Fantom u operi“ susret mjuzikla i opere. Dobili smo prava samo za muzičku matricu i dramski sadržaj. Naša predstava je jedinstvena – potpuno autorsko delo svih koji u njoj učestvuju. Na njoj smo studiozno radili šest meseci u zahtevno osmišljenom procesu. To je velika ljubavna bajka o snazi ljubavi koja u ljudima budu ono što je najbolje – rekao je Jug Radivojević.

On je napomenuo da se Aleksandar Denić odlučio za eklektički pristup scenografiji, koja ne odražava epohu, dok je Tatjana Radišić objasnila da su kostimi „vanvremenski i stilizovani, mada su inspirisani epohom“.

Kostantin Kostjukov nema žanrovskih dilema kada je reč o „Fantomu iz opere“. Za njega je to „klasika, što znači približavanje savršenstvu – opersko pevanje i špic patike kojih do sada nije bilo u Pozorištu na Terazijama“.

„Fantom u operi“ važi za svetski najpopularniji, ali umetnički najzahtevniji mjuzikl. Nastao na osnovu istoimenog romana francuskog pisca Gastona Lerua, koji je posle objavljivanja u nastavcima u pariskoj štampi integralno štampan kao knjiga 1910. godine. Roman je doživeo veliki broj filmskih, pozorišnih, radio i TV verzija, njegova tema korišćena je u literaturi za decu i odrasle, kao i u stripovima, rok, hevimetal, pank i tehno muzici, kompjuterskim igricama. Prva filmska verzija „Fantoma u operi“ smiljena 1916. nije sačuvana, a poslednja se pojavila početkom ove godine, dok se u filmskim antologijama najviše pominje crno-beli nemi horor iz 1925, snimljen u američkom studiju Univerzal.

Pozorište na Terazijama licencu za „Fantoma u operi“ kupilo je iz finansijsku pomoć Skupštine grada Beograda, čiji zvaničnici, kako se priča među novinarima, zahvaljujući informacijama s društvenih mreža, pokazuju veliko interesovanje i za generalnu probu i pretpremijeru 6. oktobra. Ova pozorišna kuća za 2018. najavila je premijeru kultnog mjuzikla „Kosa“ Džeroma Ragnija i Džejmsa Rada. 

Podele

Ulogu Fantoma tumače Slobodan Stefanović i Nikola Bulatović, a mladu opersku zvezdu Kristin 17. godišnja Marta Hadžimanov, kojoj je ovo prva predstava u profesionalnom pozorištu, u alternaciji sa Mirjanom Matić. Raula tumače Slaven Došlo i Ivan Marković, a ulozi Karlote nastupaju prvakinja Opere NP Snežana Savičić Sekulić i Mirjana Stojanović. U podeli su i: Ljubomir Popović, Dragan Vujić Vujke, Milan Antonić, Dušan Šida, Ivana Popović, Dušan Kaličanin, Iva Stefanović, Božidar Bole Stošić, Filip Čala, Ljubiša Dinčić, Marko Pantelić, Vladan Matović, Sergej Bulatović, Katarina Tričković. U predstavi učestvuju balet, hor i orkestar Pozorišta na Terazijama.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari