Do 1. novembra na Bemusu biće izvedeno 14 muzičkih i muzičko-scenskih dela u Kolarčevoj zadužbini, Madlenianumu, Etnografskom muzeju, Skupštini grada Beograda, uz filmske projekcije u Jugosloveskoj kinoteci dve opere sa ovogodišnjeg festivala u Eks-an-Pronavsu, najavljeno je juče na konferenciji za novinare u Skupštini grada.

Čast da otvori Bemus pripala je Draganu Sredojevići koji je prvi javni nastup ima sa sedam, a prvi celovečernji koncert održao sa 14 godina. Studije violine završio je na prestižnom moskovskom konzervatorijumu Čajkovski kod proslavljenih umetnika Marine Jašvili i Eduarda Grača. Na poziv maestra Valerija Georgieva karijeru je odmah započeo kao solista Marijinskog teatra u Senkt Peterburgu, a na solističkim koncertima i u kamernim orkestrima nastupa širom sveta.

– O Rusiji mogu da govorim sve u superlativu. Moskva je odigrala ključnu ulogu u mom duhovnom i profesionalnom razvoju. Svi ti muzičari, književnici, naučnici.., koji su su činili to okruženje bili su veoma važni za mene u vreme studija, a još veća radost je raditi u Marijanskom teatru, osnovanom 1783, gde su se održavali spektakli, premijere opera i drugih velikih muzičkih dela. Otvaranje našeg najvećeg festivala klasične muzike za mene je čast, a Bramsov Koncert za violinu, remek delo klasičnog repertoara priliči ceremoniji otvaranja – rekao je Dragan Sredojević.

Dirigent Bojan Suđić, čiji Simfoniski orkestar RTS na ovogodišnjem Bemusu ima dva koncerta, naglasio je da je za svečano otvaranje izabran „najklasičniji repetoar koji je stub svakog ozbiljnog orkestra – Patetična simfonija Petra Iljiča Čajkoviskog i Koncert za violinu i orkestar Johanesa Bramsa – oba dela uzuzetno zahtevna“.

– Dva koncerta Simoonijskog orkestra RTS su zapravo „diptih“. Na otvaranju izvodila dela iz doba romantizma, a 26. oktrobra nastupamo sa našim solistima i našim autorima. Pijanista Marko Kovač će kao u stara romantičarskaa vremena nastupiti i kao solsta i kao kompozor svog prvog orkestarskog dela „Slovenska antiteza“. Simfonijski orekstar i hor RTS postali su stožer naše kulture, njen fundament, a ne samo deo RTS. Mi svih ovih godina radimo na predstavljajnju kako naše tako i opšte muzike baštine – rekao je Bojan Suđić.

„Slovenska ansinteza“ , koja je ime dobila po stilskoj figuri u narodnoj epskoj poeziji, porudžbina je Bemusa, a njen autor Marko Kovač objašnjava da je „inspiraciju našao u narodnim bajaka i umetnosti Balkana“.

Dirigent Vesna Šous najavila je jedinu Bemusovu opersku premijeru – „Suton“ Stevana Hristića, po tekstu „Dubrovačke trilogije“ Iva Vojnovića i na stihove Jovana Dučića u Operi i teatru Madlenianum 22. oktobra. Ovo Hristićevo delo posle 62 godine biće ponovo izvedeno u Beogradu i to u integralnoj verziji – sa dugo zagubljenim baletom.

Od Berezovskog i Maslejeva do Crnućanke

Na ovogodišnjem Bemusu nastupaju i čuveni ruski pijanisti Boris Berezovski i Dmitrij Maslejev, Muški hor „Optina pustinja“ iz Sankt Peterburga, Vojvođanski simfonijski okestar sa maestrom Emilom Tabakovim, nekadašnjim šefom dirigentom Beogradske filharmonije, poznati domaći umetnici: Irena Josifoska, Nebojša Maksimović, Sreten Krstić, Nataša Veljković, kao i izvorna grupa Crnućanka, Simfoniski orkestar umetnikog ansambla „Stanislav Binički“… .