Poznata italijanska glumica otvorila 45.Fest 1Foto:Pres služba Festa i Imre Sabo/Fonet

Italijanska glumica Monika Beluči otvorila je večeras 45. filmski festival FEST,
koji je počeo prikazivanjem najnovijeg ostvarenja reditelja Emira Kusturice „Na mlečnom putu“.

Dragi Belgrade, festival je otvoren. Čast mi je i zadovoljstvo što sam ovde. Bila sam u ovoj zemlji četiri godine. Radila sam sa veliki rediteljem Emirom Kusturicom. Za mene je to bilo neverovatno iskustvo. Doživela sam samo lepotu, toplu atmosferu, ljubav i naklonost. Hvala, Srbijo!“, ovim rečima je italijanska glumica otvorila 45. Fest.

Ceremonija je otpočela  “crvenim tepihom” i nastavila se u velikoj dvorani, gde je numeru “Filmski san” izveo mladi glumac Slaven Došlo, uz pratnju baletskih igrača Pozorišta na Terazijama i Narodnog pozorišta u Beogradu.Voditelji su podsetili publiku kako FEST treću godinu za redom uspešno nastavlja predstavljanje svog novog koncepta, pa će se i ove godine, sada već tradicionalno, najbolji filmovi nagrađivati u tri takmičarska programa, a veliki broj regionalnih, balkanskih i istočnoevropskih premijera među prvima na planeti pogledaće upravo beogradska publika.

Poznata italijanska glumica otvorila 45.Fest 2

Voditelji i publika su se uz video podsetili svih filmskih autora koji su nas nažalost napustili u prethodnoj godini, a bez kojih ovaj festival neće biti isti.Uoči svečanog otvaranja festivala, dodeljene su i nagrade Beogradski pobednik.Ovogodišnji dobitnik nagrade za izuzetan doprinos filmskoj umetnosti je glumac Ljubiša Samardžić zbog bolesti, koji nije mogao da dođe da preuzme priznanje, dok je dobitnik nagrade Beogradski pobednik za dosadašnje stvaralaštvo španski režiser Karlos Saura.

Poznata italijanska glumica otvorila 45.Fest 3

Tokom 10 dana festivala, od večeras do 5. marta, u 12 programa premijerno će biti prikazano 95 filmova, među kojima i dva domaća „Rekvijem za gospođu J.“ Bojana Vuletića i „Afterparti“ Luke Bursaća.

Gosti ovogodišnjeg FEST biće poznati reditelji Hju Hadson i Fernando Trueba, Nevio Marasović, glumci Gordan Bogdan i Janko Popović, Danilo i Rade Šerbedžija, kao i Karlos Saura. Filmovi 45. FEST biće prikazivani u Sava centru, Dvorani kulturnog centra, Domu omladine Beograda, Sinepleksu Ušće, bioskopu Fontana i u obe zgrade Jugoslovenske kinoteke, u Uzun Mirkovoj i Kosovskoj ulici, a cene ulaznica su od 300 do 500 dinara.