sajmon ratlfoto Astrid Ackermann

Već se odranije znalo za posebnu naklonost za francusku muziku ser Sajmona Ratla, novog šefa-dirigenta Simfonijskog orkestra Bavarskog radija.

U taj afinitet se mogla minhenska publika osvedočiti u raskošnom buketu tonskih boja na koncertima protekle nedelje u Izarhilharmoniji. Ta ljubav za francusku muziku ovog harizmatičnog dirigenta seže od Ramoa do Mesijana.

U prvom delu večeri je ser Ratl izveo muziu Hektora Berlioza, preteče trojice ostalih kompozitora, njegovu inovativnu symphonie dramatique „Roméo et Juliette“.

Otkriće i inovativni momenat koncerta bio je u minhenskom praizođenju simfonijske poeme Šarla Kehlina ”Les Bandar-Log“, op.176. Reč je o tonskoj alhemiji koja se retko nalazi na repertoaru.

Ser Ratl sa Simfonijskim orkestrom Bavarskog radija se rado uhvatio ukoštac sa ovim delom. Kehlin potiče iz Elzasa, bio je učenik Žila Masnea i koji je za sobom ostavio bogati kompozitorski opus.

Preko 40 godina je ovaj kompozitor radio na petodelnom simfonijskom ciklusu po motivima Kiplingove knjige ”O džungli”.

Budući da je Kehlin bio savremenik Debisija i Ravela, to je ostali deo programa bio posvećen kompozicijama ove dvojice kompozitora, kao i Hektoru Berliozu.

Debisijeva muzička poema za balet „Jeux“, kao i Ravelova genijalna dekonstrukcija bečkog valcera, lapidarno naslovljena „La Valse“.

Minhenska publika je već nakon nekoliko koncerata gotovo idolatrijski zavolela ser Sajmona Ratla. Kao izraz zahvalnosti za frenetični aplauz i stojeće ovacije publike, ser Ratl je ”obligatorni” buket cveća, kao nekakav rock-star, bacio natrag u publiku, jednako iz osećanja ljubavi i zahvalnosti za neizmernu emfatičnost.

Ovo veče u Izarfilharmoniji sa minhenskom publikom je bio tonski vatromet francuske muzike, sa programskom tačkom usijanja u vrtoglavom zanosu Ravelovog magičnog valcera.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari