Viktor Čikeš: Vinski maraton je postao brend Srbije 1

Jedan od organizatora i osnivača ove jedinstvene sportske i vinske zabave i glavni urednik najpopularnijeg vinskog portala u regionu Vino.rs, Viktor Čikeš s ponosom ističe da je Vinski maraton već sada regionalno prepoznatljiv brend Srbije, te da je prošle godine čak i australijski magazin RAD Season, posvećen najboljim festivalima u svetu, svrstao Vinski maraton među osam festivala u Srbiji koje treba posetiti.

* Šta je bilo presudno za uspeh Vinskog maratona?

– Štos je u dobroj zabavi, karnevalskoj atmosferi koja se napravila oko čitavog događaja. Vinski maraton nudi zabavni sadržaj na svakom koraku, od trčanja i šetnje pored jezera, salaša, kroz vinarije i vinograde, vožnje vinskim brodom po jezeru, pa do degustacija vina, sireva, lokalnih suhomesnatih proizvoda, koncerata, trke u kotrljanju burića, ima tu i vinskih radionica, vinskih tura i obilazaka vinarija, piknika na salašu… Ukratko, zabava u kojoj svako može da pronađe mnogo toga, a sve vreme ste u fantastičnom prirodnom ambijentu Palića.

* Specifičnost manifestacije su okrepne stanice koje čekaju trkače na stazi, odnosno ono šta ih tu čeka…

– Ideja Vinskog maratona nije da se juri rezultat, već da se uživa u prirodi, šetnji i trčanju, a da bi uživanje bilo potpunije tu su okrepne stanice na kojima trkači pored uobičajenih osveženja kada su trke u pitanju, kao što su voda i voće, mogu da se posluže i vrhunskim vinima i svakojakim ukusnim zalogajima. Pojedine okrepne stanice imaju i poseban zabavni program, u Vinariji Zvonko Bogdan trkače dočekuju tamburaši, vinarija Tonković je prošle godine dovela virtuoznog mađarskog cibalistu, što će, mislim, napraviti i ove godine, vinarija Petra je imala gudački kvartet s klasičnom muzikom i balerinama, a ove godine očekujemo i nova muzička iznenađenja na stazi.

* Kako se pokazao taj spoj trčanja i vina tokom trke?

– Mi se držimo one olimpijske izreke: važno je učestvovati! Oni koji su jurili rezultat i želeli što pre da stignu na cilj nisu se zadržavali na vinskim okrepnim stanicama i u tim slučajevima nismo imali „spoj vina i trčanja“. Ali, oni koji su došli pre svega da se druže i provedu imali su mnogo razloga da ne žure i da „spajaju“ mnogo toga lepog.

* Pa ko dođe do cilja dobro došao…

– Svi dođu, neki za sat vremena, neki za dva, a neki za tri, četiri… Nismo imali ni jedan slučaj opijanja na stazi, niti bilo kakvih problema. Niko tu i nije došao da se naliva vinom, to mogu ako žele da urade mnogo jednostavnije i za daleko manje para u svakoj lokalnoj birtiji. Naprotiv, učensici Vinskog maratona su gotovo bez izuzetka sve neki fini svet, ima tu i porodica s decom na stazi, s kućnim ljubimcima…

* Vinski maraton čine u stvari dve trke, barem u tom sportskom delu, da ga tako nazovemo.

– Tako je, imamo Vinsku trku koja je u stvari polumaratonska u dužini od 21,1 km i drugu u dužini od oko 10 kilometara nazvanu Trka uživanja. Obe startuju u 11 časova ispered Velike terase na obali Palića, gde je na kraju i cilj.

* Kako je došlo do toga da trkači na start dolazi u kostimima?

– To je najbolje u svemu, to što su ljudi odmah shvatili da je Vinski maraton poligon za zabavu, karneval dobrog raspoloženja. Mi smo prve godine pozvali učensike da dođu na start kostimirani, čisto da bi naglasili neobavezni karakter trka, ali smo ostali potpuno iznenađeni maštovitim i ambicioznim kostimima koji su tu mogli da se vide. Sada se to već pretvorilo u svojevrsni karneval. Mislim da je prošle godine bilo više od stotinu njih koji su se odvažili da tako izađu na start. Zato smo i uveli nagrade za najbolje kostime.

* A kada se trke završe, šta se onda dešava?

– Oko 13 časova počinje zabavni program u otvorenoj Degustacionoj zoni pored jezera, gde se uz vina služe brojni kulinarski specijaliteti i sirevi, a tu su i vinske radionice, vinske ture do obližnjih vinarija, vožnja vinskim brodom, muzički program, zabavne trke u kotrljanju buradi…

* Vinski maraton je već proglašavan za najbolju vinsku manifestaciju Srbije, za najzabavniju manifestaciju, ministar turizma ju je uvrstio među sedam potencijalno najvažnijih turističkih manifestacija Srbije…

– Srpskoj vinskoj sceni, pa i kada je reč o vinskom turizmu, pre svega su potrebne dobre i sprovodljive ideje. Imali smo sreće da smo u Parku Palić našli odličnog partnera bez koga manifestacija ne bi bila to što jeste, a tu je i podrška Ministartsva trgovine, turizma i telekomunikacija od samog početka. Sve to doprinelo je tome da je već sada Vinski maraton regionalno prepoznatljiv brend Srbije, platforma na kojoj može da se gradi šira turistička priča čitavog ovog dela Vojvodine.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.