Foto: Stanislav Milojković

Ta smena odigrala se dva dana uoči proslave Dana pozorišta i to u godini velikog jubileja – 150-oj. Najavljenih štrajkova neće biti, glumci i ostali, prema rečina Hadži Nenada Maričića za Danas na vest o ovoj smeni, slaviće svoj Dan do zore, pozvana je i publika da prisustvuje, a nova upravnica dodeliće tradicionalna priznanja. Kad svečarski deo prođe, ostaje da se vidi šta sa tekućim problemima – od nedostatka osnovnih sredstava za rad – u šminkernicama, krojačnicama, uslovima na i oko scene, pa sve do novca za projekte u jubilarnoj sezoni koji se nekako umesto za dramske premijere prelio negde drugde…

Za početak, takođe prema Maričićevim rečima, glumci su izborom Ivane Vujić zadovoljni. I ova rediteljka podjednako ljubiteljka „izvođača glumačkih radova“, a nije joj strano ni muzičko pozorište, pa će svakako razumeti i preostala dva najvažnija sektora NP – Operu i Balet.

Na scenama Srbije, Slovenije, Nemačke, Italije Ivana Vujić postavila je preko 80 predstava. Radila je širom bivše Jugoslavije. Sa svojim projektima otvorila je više scena u Beogradu: večernju scenu Radović u Malom pozorištu Duško Radović, scenu 5. sprat u Narodnom pozorištu, scenu Bel etage u Madlenianumu. Osnivač je i direktor pozorišta Beton hala teatar u Beogradu. Uradila je više od 15 hepeninga, performansa, site specific projekata i instalacija. Autorka je preko 50 radio drama.

Ivana Vujić diplomirala je na Katedri za pozorišnu i radio režiju u klasi profesora Miroslava Belovića na Fakultetu dramskih umetnosti, na kome je danas i sama predavač. Svoje postdiplomske studije završila je na Institutu dEtudes Theatrales, Sorbonne u Parizu. Bila je stipendista Fullbright fonda na Tisch school of arts, NY. Bila je na čelu različitih manifestacije, između ostalih, bila je umetnički direktor Bitef teatra od 1990. do1997. Ima ćerku Helenu.

„Pozorište je susret, interakcija izvođača i gledaoca, to je stanje, mesto u kome se može razumeti anatomija čoveka. Poznavanje anatomije čoveka može da izleči, promeni i odredi mu život. Pozorište je koža, meso, kost“, izjavila je jednom prilikom na pitanje zašto pozorište a ne film. „Ono je poput šamanskog rituala gde se osim pojedinca inicijacijom menja i zajednica“, rekla je.