Ivica Dačić, koji ima i funkcije zamenika premijera i predsednika SPS, u proteklih godinu dana bio je zastupljen u više od 2.200 novinskih tekstova, a za dve godine od osnivanja Vlade u ukupno 4.270 tekstova. Medijski nešto „prisutniji“ od njega je Mlađan Dinkić, koji je i potpredsednik Vlade i lider G17 plus i novoosnovanih Ujedinjenih regiona Srbije. Dinkić je od sredine juna 2009. do sredine juna 2010. bio tema oko 2.170 priloga u domaćoj štampi, a za ukupno dve godine ta brojka iznosi 4.400 priloga.

Sledeći na listi su daleko iza njih. Dvostruko manje novinskih tekstova u proteklih godinu dana bilo je posvećeno šefu diplomatije Vuku Jeremiću (1.299), premijeru Mirku Cvetkoviću (1.245), ministru rada i socijalne politike i lideru Socijaldemokratske partije Rasimu Ljajiću (1.126) i potpredsedniku Vlade i ministru nauke i tehnološkog razvoja Božidaru Đeliću (1.097).

Između 900 i 300 priloga u štampanim medijima posvećeno je ministrima Draganu Šutanovcu, Tomici Milosavljeviću, Diani Dragutinović, Slobodanu Milosavljeviću, Jovanu Krkobabiću i Nebojši Bradiću. Ostali članovi Vlade Srbije medijski su gotovo potpuno „nevidljivi“.

Velimir Ćurgus Kazimir, direktor Ebarta, za Danas kaže da su Dačić i Dinkić rekordnu prisutnost u medijima dostigli svojim ličnom angažovanošću, a da im to što su lideri stranaka nije prednost u odnosu na druge ministre.

– I drugi političari su lideri stranaka, pa nisu toliko zastupljeni u javnosti. Dačić i Dinkić su ličnosti koje umeju s medijima. Otvoreni su za saradnju i stvaraju povode da ih mediji prate, ali i njihove službe za odnose s javnošću dobro rade posao – navodi Ćurgus Kazimir.

Prema njegovim rečima, veliki broj pojavljivanja njih dvojice u medijima, ipak ne znači da su svi tekstovi pozitivno orijentisani prema njima, pogotovo kada je u reč o Mlađanu Dinkiću, protiv kojeg su neke novine vodile negativnu kampanju.

Ćurgus Kazimir navodi da, s druge strane, premijer Cvetković „odaje utisak uzdržane osobe, iako se ne može reći da ne želi da sarađuje s novinarima“, mada i ne daje suviše povoda da ga mediji prate.

Nadežda Milenković, stručnjak za marketing, za naš list kaže da se Ivica Dačić i Mlađan Dinkić ponašaju „predizborno“.

– Ako nije neki ministarski povod, onda je stranački. Ako nema povoda, oni ga kreiraju. Dinkić pravi URS, a Dačić koristi čak i nedavno hapšenje „zemunaca“ da to pripiše u svoje zasluge, mada ih ne bi pronašao da se međusobno nisu upucali. Sve u svemu, odličan, sedi pet – kaže Milenkovićeva.

Za premijerovo četvrto mesto, naša sagovornica ocenjuje da bi on „verovatno bio na začelju, da nije zvaničnih situacija u kojima mora da se pojavi“.

– Premijer kao proizvod nije baš zahvalan za promociju. Bilo bi potrebno mnogo rada da se njegov javni nastup učini atraktivnijim, a možda je pravo pitanje zašto se niko time ne bavi. Zato što je toliko zahtevno pa su svi digli ruke ili zato što nekome odgovara da on bude baš takav kakav je, metiljav – pita se Milenkovićeva.

Na pitanje da li se „nevidljivost“ pojedinih ministara može objasniti za javnost nedovoljno zanimljivim resorom ili njihovim lošim marketingom, Nadežda Milenković odgovara da nezanimljiv resor – ne postoji.

-To što su neki ministri „nevidljivi“ mene ne brine, sa stanovišta njihove promocije. Brine me što mediji ne prate njihov rad, pa se može desiti da neke stvari otkrijemo prekasno, kao što se desilo sa aferom „satelit“ i još mnogim drugim aferama – smatra sagovornica Danasa.

Suzana Vasiljević, savetnica za medije Ivice Dačića, za Danas kaže da je Dačićev cilj od početka ministarskog manda bio da policiju, koja je važila za zatvorenu i nedostupnu instituciju, otvori prema javnosti. Ona kaže da je najbolji pokazatelj da Ministarstvo i ministar na njegovom čelu dobro rade posao povećanje poverenja građana u policiju.

Nikola Papak, medijski savetnik Mlađana Dinkića, za naš list navodi da velika zastupljenost njegovog pretpostavljenog u medijima govori o tome da ministar uvažava javnost i da se trudi da poslove u Vladi objasni i približi građanima, kao i da odgovori na sva pitanja.