Ko je jači od partije? 1Foto FoNet Zoran Mrdja

Zvaničan profil Aleksandra Vučića na Instagramu trenutno prati više od 54.000 ljudi.

Njegov zvaničan profil kao predsednika Srbije koji se zove Budućnost Srbije ima više od 53.000 pratilaca, a njegova stranka SNS oko 13.500, barem ona koja se vodi kao zvanična na Instagramu.

Ovaj trend da su pojedinci popularniji od svojih stranaka prati i većinu drugih političkih partija na Instagramu, što je i logično jer publika više voli da se veže za neka lica nego za organizaciju, barem kada je reč o društvenim mrežama.

Najbolji primer je Pokret slobodnih građana koji prati na ovoj mreži skoro 18.000 ljudi, dok njihovog lidera, a i pre toga poznatog srpskog glumca, Sergeja Trifunovića prati čak više od 138.000 ljudi.

Ukoliko profil na Instagramu, međutim, nije verifikovan (sa plavim kružićem pored imena), teško je otkriti da li je neki profil pravi ili u slučaju postojanja više profila neke organizacije koji je i zaista zvaničan.

Ali, ono što smo uspeli da vidimo, od svojih partija ili organizacija „jači“ su i Aleksandar Šapić, koga prati skoro 25.000 ljudi, Miloš Jovanović od Metle, Dragan Đilas od Saveza za Srbiju i Stranke slobode i pravde, Vuk Jeremić od Narodne stranke, Čedomir Jovanović od LDP…

S druge strane, imamo Novu stranku koju prati skoro 800 ljudi, a njenog lidera Zorana Živkovića nešto više od 300. Dosta je bilo prati više od 5.600 ljudi, Sašu Radulovića svega 1.360, ali zato njegova potpredsednica Hana Adrović ima skoro 41.000 pratilaca na Instagramu.

Ne davimo Beograd koji nema istaknutog jednog lidera prati 13.800, SPS 3.300, DS nešto više od 1.100, dok je Zavetnike koji ove godine učestvuju na izborima do sada zapratilo više od 5.200 ljudi.

Organizacija 1 od 5 miliona je u perspektivi mogla da ima najviše fanova na ovoj društvenoj od svih ostalih političkih aktera, ali nakon objave da će izaći na izbore više se ne zna koji profil je pravi, imajući u vidu da postoji na desetine različitih profila ovog pokreta na Instagramu.

Na Instagramu su još uvek pretežno mladi, a mladi u Srbiji su većinom u grupi neglasača ili neopredeljenih, tako da se u narednih nekoliko nedelja zasigurno može očekivati da će rasti broj aktivnosti političkih aktera na ovoj mreži, a samim tim i broj njihovih pratilaca.

Ko će na kraju pobediti na Instagramu, a ko na izborima, videćemo posle 26. aprila. Ako ih korona virus ne odloži.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari