Vučić dominira na Instagramu, Đilas i Jeremić sve aktivniji 1Foto: Screnshot/buducnostsrbijeav

Iako predsednik Srbije Aleksandar Vučić sve više pažnje javnosti privlači putem Instagrama i Tvitera i prednjači po učestalosti komunikacije na društvenim mrežama, i opozicioni političari prate ovaj trend i otkrivaju mogućnosti za „uživo“ obraćanja i kontakt sa pristalicama.

U uslovima pandemije i socijalne distance opozicionari su se još više okrenuli ovakvom načinu komunikacije i „probijaju“ ograničenja koja im postavljaju tradicionalni mediji.

Pored toga što sve češće baš putem Instagrama i Tvitera saznajemo prve vesti o tome šta radi predsednik Srbije Aleksandar Vučić, najviše pažnje privuku one manje formalne objave na njegovom zvaničnom nalogu – buducnostsrbijeav – kao što je bilo „kićenje jelke“ u Palati Srbija.

Danima se komentarisala i kritikovala ova objava gde predsednik stoji pored nekoliko saradnica koje pripremaju jelku za novogodišnje praznike, uz poruke optimizma i nade, uprkos krizi zbog pandemije.

Među njegovim skorijim objavama posebno se kritikovalo to što je vest o smrti patrijarha Irineja stigla od predsednika države, a ne od zvaničnika SPC, a objavljena baš putem Instagrama, gde je Vučićev medijski tim okačio crno-belu fotografiju patrijarha uz reči „Čast mi je bila što sam vas poznavao. Takvi kao Vi nikada ne odlaze.“ Na kritike javnosti naišla je i objava – na kojoj je Vučić pored poklona torte u obliku buduće kovid bolnice u Kruševcu.

Ipak, ovo su samo odstupanja od većine objava na Vučićevim nalozima koje su konvencionalne, zvanične, obaveštavaju o sastancima sa drugim predstavnicima vlasti ili važnim saradnicima.

Poredeći kako vlast i opozicija koriste društvene mreže, Nikola Parun, politikolog i stručnjak za komunikacije, kaže za Danas da se „Vučićeve mreže godinama unazad vode na strejt, profesionalan način“.

– Tu nema isklizavanja, niti se vidi njegov uticaj na sadržaj. Pozicija u kojoj je dozvoljava mu da ne mora da posebno odskače, jer su ti nalozi formalan kanal najmoćnije ličnosti i svakako se gleda, a objave na njima se prenose na sve medije. Setimo se smrti patrijarha, naveo je Parun.

S druge strane, po njegovoj oceni, opozicija sada otkriva sve prednosti ovog načina komunikacije a jedina ograničenja ovde su ona koja imaju sami političari.

„Opozicioni političari su drastično podigli i kvalitet i obim korišćenja društvenih mreža u odnosu na pre pet godina. Neki od njih su prodorniji, drugi manje. Prostor za napredak i te kako postoji, posebno u ograničenom medijskom prostoru na koji su osuđeni“, ističe Parun.

Među opozicijom trend „uživo“ obraćanja među prvima je započela Marinika Tepić, a nedavno su ovaj način komunikacije koristili i Dragan Đilas, kao i Vuk Jeremić. Vodeći opozicionar na mrežama ipak ostaje Sergej Trifunović sa najviše pratilaca i najkontroverznijim objavama.

Marinika Tepić, potpredsednica Stranke slobode i pravde, već je postala prepoznatljiva po korišćenju Fejsbuk kanala za prenos konferencija na kojima je govorila o korupciji, aferama u Telekomu, poslovima porodice nosilaca najviše državne vlasti.

Lider SSP Dragan Đilas sledi ovaj trend „lajv“ obraćanja pa je u ponedeljak održao konferenciju za medije putem Fejsbuka. Njegov nalog koristi se i za prenose obraćanja drugih stranačkih kolega, pa je nedavno na Đilasovom Fejsbuku bio prenos konferencije Borka Stefanovića.

Vuk Jeremić, predsednik Narodne stranke, otvorio je prostor na svom Instagram nalogu i za odgovaranje na pitanja građana. U svom prvom „Instalive“ obraćanju pre nekoliko dana Jeremić je govorio o kriminalu u fudbalu, i to odgovarajući na pitanje koje mu je postavio fudbaler Ognjen Koroman. To ukazuje da se i druge javne ličnosti rado uključuju u ovakav način komunikacije, što njihovim pratiocima može biti posebno zanimljivo.

Jeremić je inače bio prvi političar opozicije koji je vodio ofanzivnu kampanju na društvenim mrežama i bazirao se skoro potpuno na ovaj vid promocije kada se kandidovao na predsedničkim izborima 2017. godine.

Ipak, među opozicionim političarima najviše medijske i pažnje javnosti zahvaljujući svojoj aktivnosti na društvenim mrežama dobio je Sergej Trifunović dok je bio predsednik Pokreta slobodnih građana. Ta pažnja nije uvek bila pozitivna u njegovom slučaju, dosta su se kritikovali njegovi tvitovi, u par navrata se i sam PSG ograđivao od Sergejevih izjava na mrežama, ali sigurno je da mu je ovo donelo još novih pratilaca. Za deo ove popularnosti svakako je zaslužna i Trufunovićeva glumačka karijera, ali od kada se upustio u politiku, posebno je postalo značajno njegovo postovanje i šerovanje, a mediji su konstatno izveštavali o tome „šta je to Sergej sada tvitnuo“.

Ko koliko ima pratilaca

Najistaknutiji lideri opozicije na mrežama ukupno imaju približan broj pratilaca kao Vučić. Na Instagram nalogu predsednika Srbije do sada je okačeno 1.745 slika, a Vučića prati 121.000 ljudi.

Među opozicijom po broju pratilaca vodi već pomenuti Sergej Trifunović sa 69.400 sledbenika i preko dve hiljade objava. Vuka Jeremića prati tek 23.700 ljudi iako se po broju objava približava Vučiću sa 1.232 okačene fotografije.

Dragan Đilas ima nešto preko 10.000 pratilaca i jedini je koji od pomenutih nema verifikovan Instagram nalog pa bi se moglo zaključiti da on manje pažnje posvećuje ovoj mreži nego recimo Fejsbuku, gde ima znatno više pratilaca.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari