Foto: EPA-EFE/ VALDA KALNINA

Federalna avio administracija (FAA) navodi da su najnoviji dokazi kao i novi satelitski podaci doveli do odluke da se privremeno zabrane letovi za avione ovog tipa. Svih 157 putnika i članova posade stradali su u nesreći u Etiopiji. Na Tviter nalogu Etiopia erlajns objavljeno je da je „etiopska delegacija, koju predvode ljudi iz Istražnog biroa za nesreće odnela crnu kutiju i snimke iz kokpita u Pariz na dalju analizu“.

Dan Elvel, vršilac dužnosti administratora pri FAA kazao je da je postalo jasno svim stranama da je trag leta etiopskog aviona vrlo sličan letu Lion erlajnsa. Kako je dodao, „dokazi koje smo pronašli na terenu još više su nas približili Lion erlajnsu“. Predsednik SAD Donald Tramp prvobitno je objavio da će FAA doneti hitan nalog nakon „novih informacija i fizičkih dokaza koje smo primili sa mesta nesreće i drugih lokacija i kroz par žalbi“.

SAD i Brazil su poslednje zemlje koje su suspendovale letove aviona Boing 737 Max pošto su najpre Britanija, Kina, Indija i Australija prizemljile flotu tih aviona. Sve do juče FAA je tvrdila da nema osnova za prizemljenje. Međutim, istog dana usledila je odluka Kanade da prizemlji avione istog tipa, a ministar saobraćaja te zemlje Mark Garneru kazao je da su dobili nove dokaze u vezi sa nesrećom. Kako je kazao, satelitski podaci pokazuju moguće sličnosti između obrazaca leta Boinga 737 Max koji saobraćaju u Kanadi i onog koji se srušio u Etiopiji. Iz Boinga, američkog proizvođača aviona, navode da „i dalje imaju puno poverenje u bezbednost 737 Max“.

Ipak, dodaje se da je nakon konsultacija sa FAA i Nacionalnom službom za bezbednost saobraćaja rešeno da se prizemlje avioni radi opreza te kako bi se uverili putnici da su ti avioni potpuno bezbedni.

Nakon objave Boinga, tržišna vrednost kompanije opala je za gotovo 26 milijardi dolara od pada etiopskog aviona. „Southwest Airlines“ je saopštio je da ubrzo po objavljivanju odluke prizemljio svih 34 aviona koji su imali zakazane letove. Iako ima najveću flotu Boinga 373 Max, „Southwest Airlines“ kaže da avioni ovog tipa „čine manje od pet odsto dnevnih letova“.

Povezani tekstovi