U Irskoj najviše slušalaca podkasta 1Foto: Pixabay/Gigxels.com

Borba između emitera podkasta se poslednjih godina zahuktava, Spotifaj je uložio i preko milion dolara kako bi bio u prednosti nad konkurenciom i potpisao Baraka Obamu, Princa Harija i Megan Markli da proizvode redovan sadržaj, navodi Rojters Institut u svom izveštaju o digitalnim trendovima za 2021.

„Spotifaj, Amazon i Gugl ulažu u podkaste poslednjih nekoliko godina jer nastoje da kapitalizuju sve veću potražnju i da slome Eplovu dominaciju“, zaključuje se u izveštaju.

Spotifaj je, kako se navodi, najverovatnije platio više od milion dolara za ekskluzivna prava na podkast Džoa Rogana, potpisivanje Baraka Obame, princa Harija i Megan Markli za proizvodnju redovnog sadržaja, a takođe i na poboljšanja funkcionalnosti aplikacije.

Investicija je donela veliku prednost za Spotifaj, zato je u pojedinim državama najveći igrač, sledi ga Jutjub zbog sada popularnih video i hibridnih podkasta, ali se ne može zanemariti ni uticaj lokalnih emitera kao npr. BBC Sound koji je najpopularnija podkast platforma u Velikoj Britaniji.

Video podkastima je doprinela i Zum platforma koja je ovakav vid proizvodnje učinila pristupačnijim za manje igrače.

Podkasti su jedni od brojnih formi informisanja ali i zabave zahvaćenih uticajem virusa korone, tradicionalno su slušani za vreme putovanja do posla, što je poremetila zabrana kretanja i izazvala smanjenje razvoja ovog tipa sadržaja.

Problem nastao eksplozijom broja podkasta ipak ostaje, potražnja ne prati rast, inicijalan izbor zainteresovanih obično nastaje preko preporuka poznanika ili istraživanjem u pojedinim državama, dok ostali vidovi reklama imaju sporednu ulogu.

Najučestaliji razlozi zbog kojih ispitanici ne biraju da ovako troše svoje vreme je upravo to da nemaju vremena, zatim da ne znaju šta su podkasti, gde se vidi jaz između „upoznatije“ Amerike i „manje upoznate“ Evrope, kao i da potencijalnu korist već potražuju na drugom mestu.

U Irskoj najviše slušalaca podkasta 2
Foto: Pixabay/tomasi

Informativni podkasti među kojima i oni sa podacima o virusu su jačali na početku pandemije, u nekim slučajevima dostižući i vrh top liste podkasta.

Podkast je mnogima u svetu postao deo svakodnevice, odnosno rutina u danima zatvaranja, manjak u tradicionalnom vidu upotrebe – zato se nije ni osetio, pa je tako ukupna vrednost posetilaca ostala ista.

Procenat slušalaca, beležen u 20 zemalja, koji se u prethodnih mesec dana uključio u emitovanje iznosi 31 odsto, identično kao i prošle godine.

Država sa najvećom bazom ljubitelja podkasta je Irska sa 41 odsto, a nešto malo manje imaju Španija, Švedska, Norveška i Amerika. Na smanjenje ovih brojeva moguće da je uticalo odsustvo mogućnosti među ispitanicima kad je reč o radijskom podkastu i radijskom sadržaju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari