Četbotovi u porastu u svetu, a dolaze i u Srbiju 1Foto: Pixabay / mohamed_hassan

Četbotovi su u porastu i preuzimaju korisničke servise za mnoge brendove. Predviđa se da će se do 2020. godine, 85 odsto korisničkih interakcija odvijati putem četbotova.

To pokazuje analiza o medijskim trendovima koju je objavila marketinška agencija Direct Media.

U analizi se ističe da ne samo da su botovi efikasan način masovne komunikacije, već da omogućavaju 24-časovni dvosmerni komunikacioni kanal između publike i firme, sedam dana u nedelji.

„To će, pored povećanja zadovoljstva kupaca, unaprediti i stopu odaziva na Fejsbuku – poboljšati SEO i verovatnoću da se određeni brend preporuči dalje. Neki oklevaju da uključe četbotove u svoj korisnički servis iz straha od lošeg korisničkog iskustva. No, ne treba se bojati, jer nedavno sprovedeno istraživanje je pokazalo da je 70 odsto potrošača prijavilo pozitivno iskustvo i da je dodatnih devet odsto podelilo isto iskustvo“, navodi se u analizi Direct Media.

Pored gore navedenih koristi, Fejsbuk Mesindžer ima stopu klikova naspram ukupnog broja prikaza – 80 odsto. To ima ogroman tržišni potencijal. Četbotovi nisu ništa novo, ali uz bolju tehnologiju i integraciju mogli bi postati uobičajeniji u godinama pred nama. Četbotovi bi mogli čak preuzeti aplikacije kada je reč o kupovinama putem Interneta jer vam takvu kupovinu omogućavaju bez preuzimanja aplikacije.

Šta se dogaa sa četbotovima u Srbiji?

Možda četbotovi nisu u tako velikom porastu u Srbiji kao na globalnom nivou, ali dolaze. Imamo nekoliko primera korišćenja četbotova u Srbiji, ali su verovatno najbolji primeri četbot “Raiffeisen” banke REA (Raiffeisen Electronic Assistant) i četbot „Tuborga“ koji je „Tuborg“ najpre pokrenuo u Srbiji, a potom i na globalnom nivou.

Kako se dodaje, klijenti „Raiffeisen” banke mogu poslati pismenu (kontekstualnu) poruku REA četbotu putem najčešćih kanala komunikacije – Fejsbuka, Mesindžera ili Vajbera – i postaviti bilo koje pitanje u vezi sa uslugama i proizvodima banke.

„Tuborg“ je kreirao četbot koji poziva korisnike u živote poznatih ličnosti i influensera kao deo nove globalne kampanje. Taj četbot omogućava pojedincima da se upoznaju sa glavnim gradom Srbije iz perspektive Zorana Kesića, Mimi Mercedes i Kristijana Molnara.

Kompletnu analizu Direct Media možete pročitatu na ovom linku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari