Fejsbuk mesečno zaradi deset milijardi dolara 1Foto: Pixabay - William Iven

Naime, Fejsbuk se složio da plati neverovatnih pet milijardi kazne zbog zloupotrebe podataka korisnika u skandalu sa kompanijom Kembridž Analitika, što je oko polovina mesečnih prihoda kompanije. I ranije se znalo da je godišnji obrt Fejsbuka između 80 i 100 milijardi dolara.

Ali, kako društvena mreža koja je besplatna zarađuje? Naravno – prodajom vaših podataka oglašivačima, marketing agencijama i statističkim kućama. Mnogi marketing eksperti kažu da je nakon pojave društvenih mreža, pre svega Fejsbuka i Instagrama, marketing tržište poraslo skoro deset puta.

Ni drugi rivali – Twitter, YouTube i Snapchat nisu „gadljivi“ na marketing dolare, gde svakako prednjači Guglov YouTube, koji je počeo da prikazuje targetirane reklame pre ili za vreme  svakog videa.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.