Pre nego što odu u kupovinu ili odaberu aranžman za neko putovanje stanovnici Srbije prvo se „konsultuju“ sa internetom, pokazalo je Guglovo Consumer Barometer istraživanje. Tako u zavisnosti od kategorije, između 53 i 92 odsto pretraživanja proizvoda i donošenja odluka nastaje korišćenjem internet izvora. U sektoru maloprodaje 69 odsto pojedinaca koji su kupili neki artikal prethodno je izvršilo pretragu i donelo odluku nakon pretraživanja nekog internet izvora, iako je samo 18 odsto kupovine zapravo učinjeno onlajn.

U prethodnih 12 meseci u maloprodajnom sektoru u Srbiji, nakon provera na internetu, najviše su kupovani kućni aparati (89 odsto), potom knjige i sportska oprema (85 odsto). Većina ljudi ode na internet da pronađe proizvod koji im se dopada i mesto gde žele da ga kupe, a nakon toga odu u radnju i kupe ga.

Prema rečima Darka Dujića, direktora razvoja poslovanja Guglu za Adrijatik region, internet se koristi i za donošenje odluka u vezi sa putovanjima (92 odsto), dok je svako treće putovanje i rezervisano onlajn. Posle putovanja, druga najčešća je kategorija potrošačke elektronike i mobilnih uređaja gde 89 odsto ispitanih pretražuje informacije po internetu, a svaki četvrti izvrši kupovinu onlajn. Na internetu veoma često rezervišemo i bioskopske karte (81 odsto)

Da su dobijeni rezultati relevantni svedoči više od 2.500 posetilaca sajtova u Srbiji koji imaju opciju kupovine datog proizvoda ili kategorije usluge. Istraživanjem je obuhvaćeno 36 različitih kategorija podeljenih u sedam sektora među kojima su maloprodaja, tehnologija, namirnice i zdravstvene usluge, auto industrija, mediji i zabava, putovanja, finansije i nekretnine.

Gugl vlada regionom

U Srbiji je Gugl najpopularnija alatka za pretraživanje interneta s obzirom da se koristi u čak 97 odsto slučajeva, što odgovara proseku regiona, Hrvatska 98 odsto, a Slovenija 91 odsto. Putovanja najčešće rezervišemo putem desktop računara i tableta, dok sa mobilnih telefona najčešće pretražujemo informacije u vezi sa putovanjima i iz kategorije medija i tehnologije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari