Jedan napad do 99 hiljada dolara 1

Prema rezultatima istraživanja o korporativnim IT bezbednosnim rizicima u 2016. godini, koje je sprovela kompanija Kaspersky Lab, tokom prošle godine jedan prosečan cryptomalware napad mogao je košati malo ili srednje preduzeće i do 99 hiljada dolara.

Uprkos činjenici da sajber kriminalci ne garantuju povratak korporativnih podataka, 34 odsto predstavnika malih i srednjih preduzeća izjavilo je da su platili otkup. Ukupna šteta prouzrokovana cryptomalware infekcijom predstavlja kombinaciju više različitih faktora, kao što su delimičan ili potpun prestanak rada preduzeća (interni korporativni procesi, finansijske transakcije, itd.), gubitak vrednih podataka (finansijski i projektni dokumenti, korisničke ili partnerske baze podataka, itd.), gubitak reputacije i drugi.

Tačnije, ukupna šteta se može podeliti na dva dela: sam otkup i gubitke nastala kao posledica otkupa. Posledični gubici u velikoj meri zavise od nedostataka koji se ispoljavaju o okviru preventivnih aktivnosti IT stručnjaka (slaba sistemska administracija, neažurirane rezervne kopije podataka i njihov nedostatak, jednostavne lozinke, nepravilno ažuriran softver, itd.). Prema istraživanju o korporativnim IT bezbednosnim rizicima u 2016. godini, preko 30 odsto predstavnika malih i srednjih preduzeća prijavilo je gubitak velike količine podataka usled cryptomalware napada.

– Kao što možemo da vidimo, svaki treći predstavnik malog ili srednjeg preduzeća i dalje smatra da je plaćanje otkupa najefektniji način za povratak podataka. Realnost je, međutim, sasvim drugačija i kompanije uglavnom pretrpe mnogo veću štetu, bez ikakvih garancija da će zapravo povratiti korporativne podatke. Budući da sajber kriminalci ulažu sve veće napore kako bi zaradili novac pomoću cryptomalware virusa, mala i srednja preduzeća bi trebalo da preduzmu preventivne mere kako bi umanjili rizik i izbegli situaciju da postanu žrtve ovih napada. Kako bi poboljšali efikasnost zaštite od sajber pretnji, savetujemo preduzećima da koriste specijalizovana rešenja i napredne tehnologije za zaštitu – kaže Vladimir Zapoljanski, direktor marketinga za mala i srednja preduzeća u kompaniji Kaspersky Lab.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari