D.Jovanović

Prvog dana konferencije učesnici su imali priliku da, između ostalih, čuju Miroslava Vargu, stručnjaka za onlajn marketing, koji je predstavio neke od digitalnih alata koji su potpuno besplatni, a pomoću kojih se poslovanje može unaprediti.

*Google Global Market Finder (pretraživač stranica) je alat koji kada u njegovu pretragu unesemo sajt koji želimo da proverimo, nudi glavne karakteristike tog sajta. To znači da možemo proveriti da li je Google prepoznao naš sajt i da je dobar ako se oznake poklapaju sa delatnošću koja se obavlja.

*Google Trends (trendovi) služi da pokaže koji se pojmovi najčešće pretražuju. Od izuzetnog je značaja za formiranje kampanja, jer se ti pojmovi na primer mogu iskoristiti za slogane koji će pri pretraživanju upravo zbog ovoga biti bolje pozicionirani. Dakle ako je pojam vreme među prvima u pretrazi, a vi na primer prodajete lekove, slogan „Uz naš lek vam nije bitno kakvo je vreme“ imaće bolji položaj kod potrošača.

*Advanced search (napredna pretraga) potrebno je u podešavanjima na pretraživaču podesiti ovaj parametar  i uz pomoć prefiksa alltext, allintitle, related i drugih, ispred nekog pojma, imena, firme, možete videti u kom se kontekstu taj pojam pominje, pozitivnom ili negativnom, da li je neko možda ukrao sadržaj sa vašeg sajta ili šta ljudi misle o vašoj firmi?

Varga je bio poprilično jasan. „Zašto ne iskoristite nešto što vam se besplatno nudi i ne unapredite svoj biznis? Ako to ne uradite vi, neko hoće, i proći će bolje od vas“, rekao je on.

Sonja Jovović, vlasnica Profy Multi Media, čija je delatnost upravo edukacija u korišćenju ovih alata, kao izuzetno bitan istakla je My Bussines alat, na kome možemo napraviti nalog tj. profil, prikaz svoje firme. Time potrošači na licu mesta dobijaju sve informacije, od lokacije, ponude do fotografija i iskustva drugih ljudi, mogu da ocenjuju sadržaj i uslugu, komentarišu, ali i da direktno stupe u kontakt sa vlasnikom naloga. 

D.Jovanović

„Nalog morate verifikovati, dokazati da je to vaš posao ili restoran. U tome će vam pomoći relevantnost kao sledeći faktor, a obezbedićete ga ažuriranošću naloga, stalnim postavljanjem slika i odgovora na komentare. Odgovarajte i na negativne komentare, ako ostavite samo pozitivne,ljudi će pomisliti da su svi ostali komentari lažni“, istakla je Jovović.

Kakav je značaj oglašavanja i marketinga na društvenim mrežama, prisutnima je objasnio Petar Vasić, vlasnik Vasić Media, koji se upravo bavi ovom oblašću. Kako je Vasić naglasio, danas ljudi mogu da uklone sadržaj koji im se ne dopada. Premotaće deo sa dosadnim reklamama, ili ih neće ni gledati.

Međutim, ukoliko se oglašavanje premesti na društvene mreže i prilagodi svakoj od njih, efekat će biti bolji, jer će sadržaj biti tako sklopljen da odgovara svakoj starosnoj grupi i što je bitno, ljudi će ga gledati, a ne preskakati.

„Novi kanali, novi pobednici. To su oni koji shvate šta treba da rade, kako da se snađu i iskoriste mreže i zato napreduju i rastu, čak iako nemaju najbolji proizvod na tržištu“, istakao je Vasić.

Povezani tekstovi