Kako optimizacija za Gugl pomaže digitalnom marketingu 1Foto: Pixabay/Kalhh

Zahvaljujući evoluciji modernih tehnologija, internet marketing je postao sve efikasniji način za plasiranje robe i usluga potencijalnim potrošačima.

Danas postoje brojni načini da se reklamirate na internetu, primenjuju se razne strategije digitalnog marketinga, samostalno ili u kombinaciji, a jedan od ključnih strategija u internet marketingu je SEO ili optimizacija za Gugl pretraživač.

Internet pretraživači su mesto broj jedan na koje se oslanjaju potrošači u potrazi za robom ili uslugama koje su im potrebne. Svakog meseca globalna mreža beleži neverovatnih 13 milijardi pretraga. Ako se pravilno implementira, SEO vas može dovesti na vrh Gugla, bez obzira kojom vrstom posla se bavite i kakav je brend koji želite da predstavite na globalnom tržištu. Uz uspešnu SEO strategiju, to što želite da ponudite biće dostupno najširem krugu internet korisnika i vaših potencijalnih klijenata/kupaca, pišu Južne vesti.

U kancelariji, na internetu, na društvenim mrežama, na vašem telefonu… SEO je prisutan svuda i svi koji za promociju svog biznisa koriste digitalni marketing, čuli su za SEO. Ali su se isto tako svi oni u jednom trenutku zapitali: Da li mi je stvarno potreban taj SEO? Kako on uopšte može da unapredi moj posao?

Može, i te kako. Nijedna onlajn marketinška strategija koja ne uključuje SEO nije dobra strategija. Optimizacija sajta za pretraživače je krucijalni faktor dobrog pozicioniranja tog sajta u pretraživačima, bez koga su dobri rezultati u onlajn marketingu praktično nemogući.

Organska pretraga je primarni izvor povećanog saobraćaja na sajtu

Organska pretraga je ogroman prostor za isticanje performansi bilo kog web sajta. Ona je ključni faktor privlačenja publike, komponenta čiji je krajnji rezultat prirodno podsticanje klijenata da dovrše angažman na vašem sajtu.

Kao što verovatno znate, Gugl od svih pretraživača ima ubedljivo najveći udeo na tržištu i daleko je ispred Yahoo-a, Bing-a, Baidu-a, Yandex-a… Međutim, to ne znači da ostali pretraživači ne doprinose vidljivosti robne marke. Samo što Guglu pripada oko 75% celokupnog tržišta, dok svim ostalim pretraživačima pripada 25%. Sa ovakvim statitstičkim podacima, jasno je da je Gugl apsolutni lider, zbog čega je važno slediti njegove smernice. A za to je zadužen SEO.

Gugl, na osnovu različitih parametara vrši rangiranje web lokacija i one najrelevantnije i najkvalitetnije stavlja u vrh pretrage. Tako omogućava da korisnici pronađu željene informacije u samo jednom kliku. Korisnici tačno znaju šta traže na mreži. Ako ne mogu da pronađu vašu stranicu u prvih nekoliko rezultata pretrage, ili bar na prvoj strani, onda teško da možete očekivati uspeh.

Zbog toga je za svaki biznis visoka vidljivost u pretraživačima, pre svega u Guglu, od ogromne koristi. A da bi ste imali što bolju vidljivost u pretraživačima neophodna je primena najboljih SEO praksi.

SEO je takođe presudan što se tiče kvaliteta samog web sajta koji želite da podignete u rezultatima pretrage.

Kvalitetan SEO – kvalitetno korisničko iskustvo

Dakle, osnovni zadatak svakog digitalnog marketara jeste da obezbedi bolje organsko rangiranje i maksimalnu vidljivost svog sajta u pretraživaču. Međutim, ne razumeju svi da je optimalno korisničko iskustvo jedan od glavnih faktora na putu do vrha pretraživača.

Gugl, zahvaljujući svom algoritmu, itekako ume da prepozna razliku između povoljnog i nepovoljnog korisničkog iskustva, a pozitivno korisničko iskustvo jedan je od glavnih elemenata dobrog pozicioniranja web sajta i njegovog visokog autoriteta.

Reči igraju važnu ulogu u digitalnom marketingu, a sadržaj je glavni igrač. Marketing sadržajem je jedna od najefikasnijih tehnika koja ide uz SEO. Statistički gledano, web lokacije na kojima postoji blog, imaju minimum četiri puta više indeksiranih stranica u odnosu na poslovne sajtove koji publici ne nude nikakav koristan sadržaj osim običnih informacija o proizvodima ili uslugama.

Kako optimizacija za Gugl pomaže digitalnom marketingu 2
Foto: Pixabay/FirmBee

Ako vaša stranica nudi kvalitetan sadržaj koji obezbeđuje kvalitetno korisničko iskustvo, logično je da će se dopasti publici, što vam pruža šansu da stvorite jaku vezu sa svojim potencijalnim klijentima (potrošačima). Kvalitetan sadržaj, sa pouzdanim infromacijama koje pružaju odgovore na pitanja korisnika na jednostavan, njima razumljiv način, je od izuzetne važnosti.

Za još bolje korisničko iskustvo, integrirajte sekciju komentara na svom blogu da bi ste čuli svoju publiku. Ne zaboravite da filtriranje spam komentare pre njihovog objavljivanja. Sadržaj kreiran od strane korisnika, dobar je pokazatelj kvaliteta i kompetentnosti vašeg sajta. Komentari vam pružaju jedinstvenu priliku da uđete u direktnu komunikaciju sa vašom publikom, da čujete njihovo mišljenje i odgovorite na njihova pitanja. To je najbolji i najboljil način da steknete poverenje među potrošačima i da stvorite snažniji odnos sa njima.

SEO je jeftin

Naravno, ako želite kvalitetnu optimizaciju, moraćete i da platite. Kao što plaćate i za svaku drugu kvalitetnu uslugu. Međutim, SEO je itekako jeftin, ako se uzmu u obzir svi njegovi benefiti za vaš biznis i za njegovu vidljivost i dostupnost na internetu.

Suma koju izdvajate za kvalitetan SEO nije marketinški trošak, već je jedna od najboljih i najpametnijih poslovnih investicija, jer investicija je održiva i posle prestanka kampanje. Što više pažnje posvetite optimizaciji rezultati će biti sve bolji

SEO je dugoročna strategija

Primena SEO tehnika daje rezultate već u prvih šest meseci njihovog korišćenja, ali će pre svega imati pozitivan uticaj na vaše dugoročno poslovanje.

Kako optimizacija za Gugl pomaže digitalnom marketingu 3
Foto: Pixabay/EstudioWebDoce

Kako se tržište neprestano razvija i menja, neophodno je kontinuirano, neprekidno praćenje trendova i promena koje se dešavaju, a ljudi koji se profesionalno bave optimizacijum najbolje znaju kako se to radi.

Što više vremena, truda i investicija ulažete u SEO inovacije, to će vaš sajt biti kvalitetniji i autoritativniji, a vaš posao konkurentniji.

Ako niste na prvoj stranici Gugla – nećete dobiti klik

Ako ne podignete vidljivost vašeg sajta bar među prvih deset rezultata pretrage, teško da možete očekivati bilo kakav uspeh. Prema statistici, prva tri mesta u organskim rezultatima pretrage preuzimaju više od 40 procenata ukopnog broja klikova. Sa druge strane, čak 30 procenata niže rangiranih rezultata na prvoj i drugoj stranici pretraživača korisnici zaobilaze, tj. uopšte i ne kliknu na njih.

Najjednostavnije rečeno – ako trenutno niste na prvoj stranici Gugla, potrudite se da što pre dospete na nju. Jer ako vi ne zauzmete visoku poziciju, zauzeće je vaša konkurencija.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari