Foto: wallpapercave.com

TikTok je vodeća platforma u Aziji, Sjedinjenim Američkim Državama i drugim delovima sveta. Statistika je pokazala da korisnici provedu u proseku oko 37 minuta na ovoj aplikaciji, dok se u Nemačkoj na mesečnom nivou pregleda čak oko šest milijardi video klipova.

Preuzeta je oko 80 miliona puta u Americi i 800 miliona puta širom planete, pokazuju podaci istraživačke kompanije Sensor Tower koja isključuje Android korisnike u Kini.

Lansirana je u Kini u septembru 2016. godine, a godinu dana kasnije uvedena je na prekookeanska tržišta.

U 2018. godini aplikacija je postala popularna širom sveta.

Od te godine je dostupna na preko 150 tržišta i na 75 jezika.

U tom trenutku imala je više od 500 miliona korisnika.

TikTok je medijska aplikacija iOS i Android operativnih sistema za kreiranje i deljenje kratkih video zapisa.

Aplikacija omogućava korisnicima da kreiraju kratke muzičke spotove od tri do 15 sekundi i kratke video zapise od pet do 30 sekundi.

Jedna od mogućnosti je snimanje rekacije na određeni video.

Snimak reakcije je postavljen u manjem formatu preko glavnog videa i može se pomerati po ekranu.

TikTok poseduje „duet“ funkciju koja omogućava korisnicima snimanje dva videa istovremeno.

Kreatori aplikacije su mislili i na privatnost korisnika.

Privatni sadržaji ostaju vidljivi na TikToku, ali su blokirani od strane korisnika aplikacije koji nisu ovlašćeni da vide tuđi sadržaj.

Pregledavanjem velikog broja video klipova, možemo naići i na sadržaje domaćih TikTok-era među kojima su i estradne zvezde, što nam govori o prisutnosti ove aplikacije kod mladih u Srbiji.

Da li je TikTok opasan za decu?

TikTok nudi opciju unošenja ličnih podataka, „dodavanja“ prijatelja, označavanja šta korisnik voli i šta ne voli.

Bez obzira na to, aplikacija ni najmanje ne ograničava korisnika u konzumiranju celokupnog sadržaja ukoliko to ne učini.

Zašto?

Aplikaciji nije potrebno unošenje podataka jer već sve zna profilišući korisnikovo ponašanje.

Kinezi su napravili algoritam koji godinama uči o svemu u vezi sadržaja, viralnosti i ljudskog ponašanja na enormno velikom tržištu Kine.

Svaki potez bilo kog novog korisnika TikTok-a meri se i upoređuje sa ogromnim setom podataka o interakciji sa sadržajem više od pola milijarde ljudi.

Zbog toga je ova aplikacija u stanju da istog momenta korisniku pusti sadržaj koji će on sa oduševljenjem ispratiti.

Na pitanje da li su čuli za aplikaciju TikTok i kakvi su njihovi utisci, dečak trećeg razreda osnovne škole Teodor i srednjoškolac Mateja su imali različite stavove.

„Čuo sam, instalirao i koristio samo dva dana. Sličan je Snepčetu, čim sam je instalirao prikazana mi je početna strana sa videima koji bi me možda zanimali. Brzo me je smorilo, po mom mišljenju su bolji Instagram i Fejsbuk“, objasnio nam je šesnaestogodišnjak Mateja.

„Slučajno sam saznao za TikTok dok sam instalirao neke igrice, pa sam usput instalirao i TikTok. Mnogo mi se dopada jer mogu da gledam klipove koji mi se sviđaju. Najviše volim da gledam ljude koji snimaju trikove sa fudbalskom loptom. TikTok je mnogo bolji od Instagrama jer mogu da se dopisujem samo sa ljudima sa kojima želim“, rekao je osnovac Teodor. 

TikTok bi bar na neko vreme mogao da „razbije“ svakodnevnu rutinu među korisnicima koji se kreću  rutom – FacebookInstagramMessenger.

Jasno je da će TikTok pronaći svoje mesto na tržištu pre svega zato što je usko fokusiran na jedan format i zato što privlači određenu grupu korisnika.

Povezani tekstovi