Foto: Pixabay/Geralt

Sve se prati, od engagement-a, broja lajkova i reakcija, šerova i komentara, do demografije i psihografije korisnika.

Iako se društvene mreže konstantno unapređuju i menjaju, statistika društvenih mreža može biti od koristi za svaku marketing strategiju i svako ko se ozbiljnije bavi marketing strategijom mora je pratiti, navodi se u analizi agencije Kliping.

Zašto je statistika društvenih mreža važna?

Pažnja korisnika društvenih mreža kraća je od pažnje zlatne ribice. Upravo zbog toga, u online svetu korisnikovu pažnju potrebno je pridobiti kvalitetnim sadržajem, i to vrlo brzo. Najbrži način za to je iskorišćavanje moći video materijala.

Foto: Pixabay/Pixelkult

Korisnici provedu 100 odsto više vremena na web stranicama koje sadrže video, a čak 85 odsto ljudi je otvorenije prema kupovini nakon pogledanog videa.

Znajući sve ove parametre marketari su mogli da osmisle svoje video kampanje, kao i celokupan sadržaj koji kreiraju za svoju publiku.

Broj korisnika društvenih mreža je u svakodnevnom porastu, skoro polovina svetske populacije (3.03 milijarde) koristi neku od društvenih mreža, a ovo su samo neke od brojki koje deluju impresivno:

  • 64 odsto online kupaca kažu da im je video na društvenim mrežama pomagao pri odluci da nešto kupe
  • 43 odsto online radnji je dobar deo priliva ostvarilo preko svojih društvenih mreža
  • 74 odsto korisnika Facebook-a ceni brend više ukoliko je odgovoreno na njihovu poruku
  • 59 odsto odraslih između 18 i 29 godina koristi Instagram
  • 57 milijardi YouTube korisnika u proseku dnevno pogleda 5 milijardi videa
  • 86 odsto žena će konsultovati društvene mreže pre nego nešto kupi
  • 69 odsto ljudi pristupa društvenim mrežama preko mobilnih uređaja
  • 89 odsto ljudi na smartfonovima koristi aplikacije, dok samo 11 odsto njih koristi standardne sajtove
  • Facebook je najpopularnija aplikacija sa 19 odsto zastupljenosti (mereno po vremenu provedenom na aplikaciji)
  • 57 odsto od svih korisnika mobilnih uređaja neće preporučiti neki biznis ukoliko je njihov sajt za mobilne loše optimizovan
  • 40 odsto korisnika mobilnih je u potrazi za lokalnim biznisom
Foto: Screenshot/Kliping.rs

Brojevi na Instagram-u:

  • Ukupan broj mesečno aktivnih korisnika: 800 miliona.
  • Ukupan broj svakodnevno aktivnih korisnika: 500 miliona.
  • Korisnici koji svakodnevno koriste Instagram Story: 300 miliona.
  • Broj fotografija objavljenih do danas: preko 40 milijardi.
  • Broj objavljenih fotografija na dnevnom nivou: 95 miliona, u odnosu na prošlogodišnjih 70 miliona.
  • 68 odsto korisnika Instagram-a su žene.
  • 32 odsto svih korisnika interneta koristi Instagram.
  • 17 odsto tinejdžera kaže da im je Instagram najbitnija aplikacija.
  • Instagram je u 2018. godini prihodovao 5 milijardi dolara od reklama.
  • Kada je Instagram uveo video, 5 miliona videa je okačeno u prva 24 časa.
  • Instagram video ima dva puta veći engagement od fotografija.
Foto: Pixabay/Geralt

Brojevi na Facebook-u:

  • Ukupan broj mesečno aktivnih korisnika: 2.072 milijarde.
  • Ukupan broj dnevno aktivnih korisnika na desktop računaru: 1.368 milijardi.
  • Ukupan broj dnevno aktivnih korisnika na mobilnom uređaju: 1.57 milijardi.
  • Žene predstavljaju 53 odsto Facebook korisnika
  • Facebook korisnici imaju prosečno 155 prijatelja.
  • 87 odsto korisnika interneta uzrasta između 18-29 godina su na Facebook-u.
  • Više od 40 miliona malih biznisa ima aktivne strane na Facebook-u.

Brojevi na Twitter-u:

  • Ukupan broj mesečno aktivnih korisnika: 330 miliona.
  • Ukupan broj dnevnih tvitova: 500 miliona.
  • Procenat korisnika Twitter-a na mobilnim uređajima: 80 odsto.
  • Broj dnevnih aktivnih korisnika Twitter-a: 100 miliona.
  • 24 odsto svih muških korisnika interneta koristi Twitter, kao i 21 odsto svih ženskih korisnika.
  • 37 odsto korisnika Twitter-a su uzrasta između 19-29 godina, 25 odsto korisnika je između 30-49 godina.
  • Ukupni engagement (angažovanost) sa reklamama je u porastu čak 91 odsto iz godine u godinu.
  • 34 odsto Twitter korisnika su žene, a 66 odsto muškarci
Foto: Pixabay / Jan Vašek

Brojevi na LinkedIn-u:

  • Ukupan broj LinkedIn korisnika: 500 miliona.
  • Ukupan broj mesečno aktivnih korisnika: 250 miliona.
  • Procenat korisnika koji koriste LinkedIn svakodnevno: 40 odsto
  • Broj novih korisnika LinkedIn-a po sekundi: 2.
  • 57 odsto korisnika su muškarci
  • 28 odsto svih muških korisnika interneta koristi LinkedIn, i 27 odsto svih ženskih korisnika

U 2019. godini primećuje se trend porasta broja korisnika na društvenim mrežama, kao i veća zastupljenost video sadržaja.

Na osnovu svega navedenog nameće se zaključak da su za većinu biznisa prisustvo i strategija nastupa na društvenim mrežama presudni za uspešno poslovanje. Ono što je najvažnije jeste dobro definisana ciljna grupa, što će pomoći izbor odgovarajuće društvene mreže.

Podaci su prikupljeni internet analizom agencije Kliping. Analizom su obuhvaćene statistike društvenih mreža Facebook, Twitter, Instagram i Linkedin za 2018. godinu.

Povezani tekstovi