Transformacijom poslovanja do najuspešnije svetske digitalne agencije godine 1Foto/Grafika: PopArt Studio

Dok copywriter piše ovaj članak i konsultuje se sa kolegom iz digitalnog marketinga gde da postavi hiper link, mnogi algoritmi su već doživeli promenu. Promena je jedina konstanta i ono što je jedino sigurno, jeste da ništa ne ostaje isto.

Pre tačno 10 godina, Dejan Popović, osnivač PopArt Studija, digitalne agencije fokusirane na web aplikacije, web dizajn i autentična digitalna iskustva, je prezentujući neophodnost transformacije poslovanja, digitalnog prezentovanja i nužnost interaktivne prisutnosti, najčešće nailazio na odgovore od potencijalnih klijenata poput:

Mi imamo dugogodišnje klijente, dobavljače, stabilno poslovanje i to je nepotreban trošak“,

To je prolazni trend i ima efekat balona“,
„Naši ljudi i klijenti (to) uglavnom ne koriste“,
„Većina ljudi ni ne zna da se snađe na web sajtu, a i oni koji znaju (mladi) nisu naša ciljna grupa“…

Ljudi se prilagođavaju ukoliko žele da opstanu u svakom smislu, pa tako i u poslovnom. Ukoliko im je potreban novac, a ne mogu da sačekaju da se banke otvore, naučiće da koriste bankomat, a neće predstavljati nepremostivu prepreku ni to što više nema dugmića na mobilnim uređajima.

Mladi postaju stariji, a samim tim i potencijalni klijenti. Prolazni trendovi, koliko god da su prolazni, su trendovi i traju dovoljno dugo da utiču na krivu poslovanja i profita.

Jubilej, satisfakcija, konverzija i nagrada

Kompanija PopArt Studio napunila je 10 godina u maju 2020. godine, deceniju vođeni snažnim instinktom, gradivši brendove, pomažući startupima uspešnim digitalnim strategijama, stigavši do broja od 10 000 projekata za klijente iz preko 60 zemalja.

Ovaj jubilej ulepšan je i priznanjem za najbolju digitalnu agenciju godine od strane organizacije Ad World Masters, koja je prva uvela ocenjivanje na osnovu velikog broj podataka (eng. Big data), veštačke inteligencije i mašinskog učenja.

Od 1996. godine MediaPost, sa sedištem u New York-u je najveći i najuticajniji sajt za medije, marketing i oglašavanje na internetu. Upravo ova uticajna kompanija promovisala je uspešni startup Ad World Masters iz Dublina, Irska.

ADVM platforma nadgleda preko 30 algoritama namenjenih različitim specijalizacijama i sve zajedno prati preko 160 referentnih tačaka, podataka u bazi od preko 11000 digitalnih agencija uz pomoć veštačke inteligencije, AI algoritma za ocenjivanje i rangiranje.

Transformacijom poslovanja do najuspešnije svetske digitalne agencije godine 2

 

Veštačka inteligencija je nauka koja proučava načine izgradnje inteligentnih programa i mašina koje mogu kreativno rešavati probleme, što se oduvek smatralo ljudskim prerogativom, dok je mašinsko učenje podskup veštačke inteligencije (AI) koji sistemima pruža mogućnost da automatski uče i poboljšaju se. Sve ovo je i sastavni deo digitalne transformacije i ere u kojoj se nalazimo.

Neminovnost digitalne transformacije u poslovanju

Po stručnoj definiciji, digitalna transformacija je organizaciona, operativna, ali i kulturna promena organizacije, industrije ili ekosistema, putem pametne integracije digitalnih tehnologija, procesa i kompetencija na svim nivoima.

Međutim, definicija digitalne transformacije nije samo tehnološka evolucija ili transformacija poslovanja.

Radi se o vrednostima, ljudima, optimizaciji i sposobnosti brzog prilagođavanja kada je to potrebno.

Došli smo do raskrsnice gde se kompanije moraju prilagoditi digitalnoj transformaciji ili se suočiti sa stvarnošću. Ovo nije prvi put da se poslovni svet susreće sa ovakvim poremećajem, ali aktuelna svetska situacija koja se dogodila daje dodatni podstrek i naglašava nužnost adaptacije.

Sve ovo odnosi se i na javne institucije. Dobar primer je jedan od realizovanih projekta ove digitalne agencije, a radi se o ministarstvu finansija Republike Srbije:

Transformacija je prisutna u svim privrednim granama od malih preduzeća, srednjih i velikih kompanija.

Kako navodi izvršni direktor PopArt Studio-a, Srđan Spaić:

Iako je naša kompanija od samog osnivanja digitalna agencija, nije pošteđena digitalne transformacije, pa su tako tokom godina unapređivani procesi rada od klasične, papirne, projektne dokumentacije do potpuno digitalizovane, čuvanje lozinki sa lokalnih mašina na cloud server, menadžment i skladištenje fajlova sa lokalnih hard diskova na NAS uređaj kao i transformacija na mnoga cloud rešenja u projektnom menadžmentu.

U današnje vreme ne treba da se postavi pitanje da li je potrebna digitalna transformacija, nego koji je najbolji način za Vašu kompaniju i time značajno unaprediti poslovanje.“

Kreacija predstavlja stvaranje i razvoj, sprovođenje u delo uzvišene ideje koja za cilj ima rađanje nečeg novog. Digitalna era donela je nove mogućnosti i nove šanse gde svi imaju podjednake početne pozicije i gde su kreativnost i znanje presudni.
U praksi su optimizacija krajnjeg kupca, operativna fleksibilnost i inovacija ključni pokretači i ciljevi digitalne transformacije, zajedno sa razvojem novih izvora prihoda i ekosistema koji se zasnivaju na vrednosti, što dovodi do transformacija poslovnog modela i novih oblika digitalnih procesa.

Digitalna poslovna strategija je plan za maksimiziranje prednosti, inicijativa usmerena na tehnologiju, koja će vam pomoći da analizirate i postignete svoje poslovne ciljeve, istovremeno mereći svoje uspehe i neuspehe. Da biste uspeli da implementirate sve navedeno, potreban vam je višefunkcionalani tim sa iskustvom. Potreban je postupni pristup, s jasnom mapom puta kada je reč o putovanju digitalnom transformacijom.

Proaktivnost, adaptacija na promene i ideja u pravo vreme, kreiraju novu vrednost i prave pozitivnu razliku.

Na jednom od gostujućih predavanja 2014-te, Popović je spomenuo da neće postojati kompanija koja nema zaposlenog video kreatora/editora. Ovo još uvek nije slučaj, ali je i dalje preporuka.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.