U većini prodavnica u centru grada u toku su brojne rasprodaje i sniženja cena odeće i obuće. Cene su niže i do 70 odsto, a trendu sniženja nisu odolele ni prodavnice poznatih svetskih robnih marki.


Prema rečima trgovaca, ekonomska kriza uticala je na smanjenu prodaju, tako da čak ni sniženja nisu uspela da „namame“ kupce.

Jedna od „kupoholičarki“, Jelena Dimitrijević, koju smo zatekli „na delu“, kaže da redovno kupuje po rasprodajama, a obaveštenja o sniženjima i novim kolekcijama često dobija putem SMS poruka.

– U Beogradu nema dovoljno prodavnica sa sniženjima i zato savetujem svakom ko je u prilici da iskoristi rasprodaje u inostranstvu, jer se u našim buticima često dešava da roba nije snižena onoliko koliko je naznačeno – kaže Dimitrijevićeva.

Iako rasprodaje uglavnom asociraju na ženski pol, u radnjama smo juče zatekli i mnogobrojne pripadnike jačeg pola, za koje je sniženje bio pravi trenutak da obnove svoju garderobu. Među njima je i Milan Blagojević, koji kaže da uglavnom kupuje na rasprodajama, jer su početkom sezone te iste stvari znatno skuplje. Ipak, on smatra da u buticima poznatih svetskih marki, ni posle sniženja odeća i obuća nije dostupna prosečnom potrošaču.

Prodavnica poznate robne marke Terranova tradicionalno organizuje rasprodaje, pa se tako veliki broj „krpica“ po povoljnim cenama i ovog leta mogu kupiti. Verica Kesić, šef jednog od butika Terranove, kaže da se, osim trenutnog sniženja do 70 odsto, planira i još akcija, kao i da će za desetak dana roba iz svih njihovih radnji biti dodatno snižena. Ipak, ona priznaje da nije zadovoljna brojem kupaca.

– Majice po ceni od 290 dinara, letnja haljina od 490 i ženska košulja koja košta 490 dinara, dosta su tražene. Međutim, zbog godišnjih odmora, nama promet nije povećan u vreme sniženja, jer većina ljudi po prodavnici samo razgleda robu – objašnjava Kesić.

Na sniženjima nije retka situacija da je roba u neodgovarajućim veličinama za većinu kupaca. Većina prodavnica u najpopularnijoj „beogradskoj štrafti“, Knez Mihailovoj, oblepljena je natpisima: totalna rasprodaja, likvidacija, zbog zatvaranja radnje sniženja. Tako se u butiku Accesorize može pazariti platnena torba za 195 dinara. Za kaiš ili kačket u Terranovi treba izdvojiti samo 90 dinara.

U nekoliko radnji u gradu papuče se mogu kupiti za 990 dinara. Za one koji se spremaju za jesen i svadbena veselja, odela mogu naći po sniženim cenama od 15 do 25 odsto u prodavnicama Zekstra, a za dame je zanimljivo da satenski top koji je koštao 2.000 dinara sada na istom mestu može da se kupi za 800 dinara..

Osim sniženja za kupce sa manjim budžetom, autlet prodavnice, u kojima se prodaju stvari raznih robnih marki druge klase kvaliteta, prava su prilika za obnovu garderobe. Tako se u Legend autlet mogu kupiti muške i ženske pantalone po ceni od 990 dinara.

Ipak, „stanje na terenu“ pokazalo je da prodavnice ni sa manjim cenama nisu uspele dovoljno da privuku svoje mušterije, ali ima izuzetaka koji se ne žale na promet, a zahvaljujući beogradskim trend seterima, koji „jurcaju“ po radnjama sa kesama prepunih krpica.

„Optička varka“

Sniženja nisu zaobišla ni većinu tržnih centara u gradu koji su zbog toga pod „najezdom kupoholičara“. Međutim, takav vid reklame, kao na primer u robnoj kući Beograd, nije u potpunosti precizan. Na izlozima ove robne kuće je plakat sa natpisom „sniženja do 70 odsto“, dok su samo u jednom od mnogobrojnih butika proizvodi zaista toliko sniženi, a u većini prodajnih objekata cene roba su niže od 20 do 50 odsto.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari