Istraživači CESID-a nedavno su za potrebe Gradskog stambenog preduzeća sproveli zanimljivo istraživanje, kako bi se dobila prava slika o tome: koliko su građani zadovoljni uslugama, i uopšte funkcionisanjem ovog ključnog gradskog mehanizma, bez kojeg bi svakodnevni život u metropoli kao što je Beograd, praktično bio nezamisliv.


– Veliki broj Beograđana, pokazalo je istraživanje, zadovoljan je uslovima života u zgradama koje održavamo. Skoro 80 odsto ispitanih izjasnilo se da je zadovoljno, a čak 33 odsto reklo je da je „u potpunosti zadovoljno“. Zadovoljstvo građana uslovima života u zgradama koje održavamo, jedan je od pokazatelja kvaliteta rada našeg preduzeća. Istraživanje koje smo sproveli dalo nam je i smernice šta da unapredimo u radu – kaže za Danas Slobodan Miljković, direktor JP Gradsko stambeno.

On ističe da je građanima najvažnije da se obezbedi kvalitetno održavanje, kao što su održavanje krova, fasada i liftova. Pokazalo se da građani nisu dovoljno informisani o svojim obavezama u tom domenu, odnosno o tome da se ozbiljniji investicioni zahvati obavljaju po posebnim zahtevima skupština zgrada.

– Teško je svima objasniti proceduru u vezi sa održavanjem zgrada. Iskustva sa terena govore da stanari iste zgrade često ne mogu da se dogovore oko neophodnih radova. Na primer, žitelji stanova u prizemlju tvrde da ih se ne tiče popravka krova ili lifta, dok vlasnici stanova na višim etažama smatraju da se problem vode u podrumu ne odnosi na njih – kaže Miljković.

Nova poslovna filozofija Gradsko stambenog, kao društveno odgovornog javnog preduzeća, jeste pružanje kvalitetne usluge na zadovoljstvo korisnika.

– Kao javno preduzeće želimo da predlažemo i pronađemo najoptimalnija rešenja, jer našim korisnicama moramo da pružimo uslove za što povoljnije održavanje stambenih zgrada. Posebno u uslovima ekonomske krize kada je najveći broj korisnika naših usluga u lošijoj materijalnoj situaciji – kaže Miljković.

Govoreći o narednim koracima u reformi upravljanja i uvođenja koncepta savremenog korporativnog poslovanja, direktor Miljković najavljuje novi model upravljanja resursima i kapacitetima javnog preduzeća. Jednostavno rečeno, savremeni informatički sistem će omogućiti kontrolu celog radnog procesa, kontrolu izvođača i kvaliteta radova.

Objedinjenim centrom za komunikacije građani će moći jednim pozivom da dođu do svih informacija o potrebnoj intervenciji. Do sada se korisnik koji bi prijavio kvar upućivao na službu zaduženu za određeni posao u delu grada u kom živi. Zbog toga su građani morali da zovu više brojeva, a u pojedinim slučajevima ne bi dobili dovoljno informacija i odustajali bi od potrage jer nisu uspeli da pronađu one koji su zaduženi za popravku.

U narednom periodu JP Gradsko stambeno će insistirati na statusu javnog servisa koji će biti uvek na usluzi građanima u održavanju stambenih zgrada. To znači da je korisnik usluga na prvom mestu, što podrazumeva i promenu dosadašnjeg odnosa zaposlenih prema građanima.

– Novi način upravljanja preduzećem otvoriće prostor i za pružanje novih usluga takozvanih „malih popravki u stanovima“, poput zamene gumica na slavinama, zamena ventila, vodokotlića i sličnih radova koji do sada nisu bili u „opisu radnog mesta“. Drugim rečima, želimo se okrenuti našem običnom građaninu, malom čoveku, koji do sada nije znao ni kome da se obrati kad ga u stanu snađe neka nevolja – kaže Slobodan Miljković, koji je već uveo praksu da sa svojim stručnim timom posećuje radove u zgradama i prisustvuje sastancima skupštine stanara.

Gradsko stambeno pokriva troškove do visine radnog naloga. Radi se naime o poslovima koji se naplaćuju preko uplatnica „Infostana“, po stavci „održavanje“.Radi se pre svega o odgušenju zajedničkih kanalizacionih i vodovodnih instalacija, popravkama popucalih cevi, zameni razbijenih stakala na ulaznim vratima, popravkama aparata koji regulišu svetlo u hodniku, i tome slično. Za zgrade koje imaju liftove ta sredstva pokrivaju i troškove mesečnog servisiranja liftova, godišnjeg pregleda i sertifikovanja, kao i oslobađanje osoba zaglavljenih u liftu. Gradsko stambeno plaća popravke do 30.000 dinara.

„Lična karta“ zgrade

Trenutno u nadležnosti JP GS je oko 14.000 objekata sa 270.000 stanova u deset gradskih opština. Najviše na Novom Beogradu. Ubuduće, svaka zgrada će imati elektronski karton,neku vrstu lične karte. Beležiće se i pratiti prijave kvarova, vrsta radova i cena usluge, ko su bili izvođači i nadzor. Evidencija je postojala i do sada, ali je sve bilo razdvojeno. Novi informacioni sistem – ERP će i u ovoj oblasti uvesti potpuni red.

Rampe za osobe sa invaliditetom

JP Gradsko stambeno poziva Beograđane da bez naknade postave prilaze za osobe sa invaliditetom na ulaze svojih zgrada.

– Građani treba da znaju da uz pomoć JP Gradsko stambeno mogu da prilagode ulaze u stambenu zgradu za osobe sa invaliditetom. Potrebno je da pokrenu inicijativu, a naše preduzeće će postaviti prilaz po svim evropskim standardima za osobe sa invaliditetom – kaže Slobodan Miljković.

Hitne intervencije

U Gradskom stambenom u toku je spajanje kol centra i korisničkog servisa. Tako objedinjeni centar za komunikacije omogućiće da građani jednim pozivom dođu do svih informacija o potrebnoj intervenciji. Neodložne intervencije mogu se prijaviti 24 sata dnevno svakoga dana u nedelji, na telefon kol centra (011) 353-7777, ili direktnim pozivom dispečera hitnih intervencija na broj 395-0300. Unutrašnji pravilnik ekipama nalaže da na teren izađu odmah, a brzina dolaska kreće se od pet do najviše 20 minuta.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari