U drugoj polovini avgusta ,kako je najavljeno, predsednik Srbije Boris Tadić posetiće Kinu, i tom prilikom predsednici dve zemlje potpisaće, kako se očekuje, ugovor o saradnji na razvoju infrastrukture u Srbiji. Prvi projekat na kojem će se proveriti spremnost i jedne i druge strane jeste izgradnja mosta Zemun – Borča sa pripadajućim saobraćajnicama u dužini od 21 kilometra. Kinezi bi trebalo da daju predlog idejnog i glavnog projekta, i već su ponudili tri rešenja.


Most između Zemuna i Borče petljama će biti spojen sa zrenjaninskim i pančevačkim putem, čime bi saobraćaj iz pravca Novog Beograda i Zemuna bio usmeren i na Banat. Most dužine gotovo 1,5 kilometara imaće po tri trake u oba smera. Nezvanično, vrednost mosta sa saobraćajnicama procenjena je na oko 170 miliona evra. Pod uslovom da Kinezi daju veoma povoljan kredit, njihov izvođač bi bio nosilac posla, ali ugovor bi bio takav da bi se angažovali domaći podizvođači i obavezno naš nadzor.

U opticaju je međutim i ideja da osim mosta između Zemuna i Borče, Kinezi premoste Dunav i kod Vinče, čime bi drumski prsten oko Beograda praktično bio zatvoren. Predračunska vrednost mosta kod Vinče, bez pratećih saobraćajnica, iznosi oko 100 miliona evra.

Inače, Saobraćajni institut CIP uradio je generalni i idejni projekat teretne obilazne pruge i putne obilaznice od Bubanj potoka preko Vinče do Pančeva sa drumsko-železmničkim mostom na Dunavu. Radi se o mostu impresivnih razmera, dužine oko 650 metara, a sa prilaznim konstrukcijama više od dva kilometra. Planirano je da most ima dve trake u oba smera, a razdvajaće ih železnička pruga.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari