Dok se godinama razmatraju mogućnosti i načini kako da se zaštite vozači i vozila Gradskog saobraćajnog preduzeća „Beograd“, broj napada, kao i materijalna šteta, iz godine u godinu se povećava. Naime, samo tokom ove godine zabeležena su 142 napada na vozila GSP-a, dok ih je, poređenja radi, tokom 2012. bilo 185 napada. Međutim, od 142 ovogodišnja napada, samo u četiri slučaja su poznati počinioci, pa je protiv njih pokrenut postupak u MUP-u.


– Materijalna šteta za sva četiri napada iznosi 121.196 dinara i u ovim slučajevima biće nadoknađena, ali u većini slučajeva napadači su nepoznati, te šteta ostaje nenadoknađena – kažu u GSP-u.

Primera radi, kako navode u ovom preduzeću, ukupni materijalni troškova od huliganizma počinjenih u novim Kafovim tramvajima krajnje su zabrinjavajući, jer je za nešto više od godinu i po dana, od kada je u saobraćaj uključen prvi „španac“, do danas, kada saobraćaju 24 nova vozila na tri linije – 7, 12, 13, načinjena šteta od ukupno 140.000 evra.

– Na novim vozilima je nepovratno uništeno 400 sedišta, koja moraju da se zamene, razbijene su dve šoferšajbne, dva stakla na vratima, kao i dva stakla na kabinama, te dva bočna stakla – navode u GSP-u.

Osim tramvaja, i druga vozila gradskog prevoznika – autobusi i trolejbusi, svakodnevna su meta nasilnika i huligana, a štetu koju oni nanose plaćaju GSP, Grad, ali i sami građani.

– Štete nanete vozilima su višestruke. Recimo, tokom prošle godine zabeleženo je ukupno 185 napada na vozila GSP-a, a materijalne štete koje se odnose samo na oštećenja se, u zavisnosti od polomljenog dela i starosti vozila, kreću od 4.000 pa i do 100.000 dinara. Međutim, stakla, retrovizori, rukohvati, sedišta i drugi delovi, na starim vozilima su desetostruko jeftiniji nego na novim. Prosečna šteta po vozilu se kreće oko 100 evra, što nas dovodi do računice da su ukupni materijalni troškovi nastali u huliganskim napadima na vozilima GSP-a u 2012. iznosili 18.500 evra – kažu u GSP-u.

Oni objašnjavaju da se suma znatno uvećava kada se na pomenuto dodaju i troškovi rada, pranja i čišćenja, kao i gubici koji nastaju zbog neizlaska vozila u saobraćaj.

– Ako uzmemo da je prosečan auto-dan oko 250 evra i ukoliko pretpostavimo da su u proseku 185 vozila samo jedan dan izostajala iz saobraćaja, gubici su 46.250 evra, što zajedno sa materijalnim troškovima iznosi 64.750 evra – navode u GSP-u.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.