"Bravo" svedoči kako su elektronske karte u autobusima u Novom Sadu potpuni promašaj, iz GSP-a demantuju ove tvrdnje - kažu da je u pitanju "čista provokacija" 1Foto: JGSP Novi Sad

Novi sistem naplate gradskog prevoza u Novom Sadu po svedočenjima putnika u ovim prvim danima korišćenja ne teče baš glatko. Građanski pokret „Bravo“ ga je ocenio kao katastrofalan, dok iz GSP-a odgovaraju da sve funkcioniše kako treba i da je jedini cilj pomenutih kritičara „opstanak na političkom tržištu“.

Građanski pokret „Bravo“ je, kako tvrde, nakon provere i razgovora sa građanima u autobusima GSP-a ustanovio da je uvođenje elektronskih karata u Novom Sadu potpuni promašaj.

Dodaju da skoro da nema putnika koji koristi nepersonalizovane karte, a koji nije iskusio probleme u proteklih nekoliko dana otkako se primenjuje ova novina.

Napominju da su korisnici javnog prevoza suočeni sa naplatom jedne vožnje po ceni od 130 dinara umesto očekivanih 65 dinara jer validatori „baguju“ i duplo čitaju karte ili ih uopšte ne očitavaju.

Takođe, dodaju da problemi sa validatorima, kao i sistemom čekiranja elektronske karte i na ulazu i izlazu iz autobusa, sada prave samo gužve na vratima, umesto da, baš suprotno, dovode do najavljenog bržeg i sigurnijeg prevoza.

„Pokazalo se da je ponovo neuspešno implementiran sistem koji je kupljen koruptivnom javnom nabavkom pre nekoliko godina. Posao koji se izvodi burazerskim i stranačkim vezama, kao i kumovskom ekonomijom, nikako ne može da funkcioniše kako bi trebalo. Sve što Novosađani ovih dana mogu da vide, jeste neuspešno poslovanje i nedostatak napretka u primeni savremenih tehnologija, što će dovesti do toga da će rukovodstvo GSP-a ponovo tražiti povećanje cena i dotacije iz budžeta, kao da već sada nije dovoljno da polovina poslovanja biva pokrivena iz gradske kase“, navodi „Bravo“.

Iz ovog pokreta savetuju Novosađane koji moraju da koriste nove elektronske karte da se, kako ne bi plaćali 100 dinara kod vozača, ne čekiraju na izlazu i tako izbegnu problem sa duplom naplatom.

„GSP-u možemo samo reći da je vreme da razmotri alternative, kao što su „QR kodovi“ na papirnim kartama, koje bi se validirale prilikom ulaska u autobus, ili da se uvedu vremenske karte od 60 ili 90 minuta. Takođe, plaćanje treba omogućiti putem MasterCard ili Visa kartica, SMS i drugih sistema koji se uspešno primenjuju u drugim gradovima u okolini, što bi moglo biti bolje rešenje“, navode u saopštenju.

Podsetimo, u autobusima GSP-a od ponedeljka, 5. februara papirne karte kod vozača prodaju se po višim cenama, dok će dosadašnja niža cena i dalje važiti za elektronske karte.

Karta za vožnju gradskim linijama sada iznosi 100 dinara, odnosno 150 dinara za prigradske linije, dok će u e-novčaniku ostati 65 dinara za gradske i 110 dinara za prigradske linije. Viša cena papirnih karata počela je da se primenjuje dve nedelje nakon početka prodaje elektronskih karata na oko tridesetak kioska, na kojima se iste mogu i dopuniti.

GSP: „Bravo“ samo želi da skrene pažnju da postoji

Iz GSP-a tvrde da pokret „Bravo“ iznosi neistinite podatke i manipuliše, želeći da „skrene pažnju na svoje postojanje na političkom tržištu“.

Kako navode, u želji da pokažu kako je nova usluga gradskog prevoznika krajnje loša i nekorisna, pokret Bravo je uradio video snimak u kome je postupak montaže zloupotrebljen za iznošenje niza neistina.

Međutim, poručuju u GSP-u, ni tom zloupotrebom u navedenom snimku nisu uspeli da dokažu svoju prvobitnu nameru, već samo da pokažu kako im cilj nije dobrobit putnika već isključivo provokacija.

„Na snimku pokret ‘Bravo’ čak nije mogao ni da izbegne kako je ceo postupak validacije e-novčanika uredan – vidljivo je da je nakon uplate od 500 dinara putniku rezervisana redovna cena karte od 65 dinara i da na validatoru piše da je preostalo još 435 dinara. Regularno, kao i ostale, na snimku prikazane, poruke sa validatora. Ali, ne sa jednog, nego sa nekoliko njih. Naime, koristeći za snimanje više vozila i čekiranja na raznim linijama, autori snimka su naknadnom montažom pravili neistinitu sliku oko ispravnosti sistema, kao i duplog skidanja iznosa za kartu“, piše u saopštenju preduzeća.

"Bravo" svedoči kako su elektronske karte u autobusima u Novom Sadu potpuni promašaj, iz GSP-a demantuju ove tvrdnje - kažu da je u pitanju "čista provokacija" 2
Gradski čelnici na predstavljanju novog sistema naplate, foto: Grad Novi Sad

GSP ocenjuje i da se „Bravo“ koristio iznošenjem poluistine oko načina dopuno e-novčanika, navodeći da se e-novčanik može dopuniti samo predefinisanim iznosima.

„Oni su takvi zbog zvaničnog cenovnika jedino na kioscima, a potpisnici saopštenja i snimka su veoma dobro upućeni u to da građani putem onlajn dopune mogu da uplate koji god žele iznos do 10.000 dinara“, ističe GSP.

Iz preduzeća dodaju da je neistina i da sistem usporava protok putnika, budući da su validatori postavljeni na svim vratima i da „čekiranje traje jedan sekund“.

„Proizvoljno i paušalno su izneseni podaci da maltene nije bilo korisnika nepersonalizovane karte koji nisu imali problema prilikom njenog korišćenja“, ističe se u saopštenju.

Oni moli autore saopštenja pokreta Bravo da „dokažu na koji način su došli do tog podatka, neprocenjivog za njihovu provokaciju“.

GSP moli ovaj pokret da se „ne kiti tuđim perjem i ne krade predloge oko plaćanja QR kodom i bankovnim karticama“ i tvrdi da su ove ideje iznesene na konferenciji za medije kao sledeći koraci u poboljšanju usluge prevoza.

Više informacija iz Novog Sada čitajte na posebnom linku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari