Da li je bolji Prokop ili zatvorena Glavna železnička stanica i koliko je Stefan Nemanja poremetio beogradski saobraćaj?

Ostavite komentar


  1. Sami sebe izolujemo.Ukinuta je železnička veza Vršac-Temišvar kojom je veliki broj mladih turista koji putuju po EU dolazio u Beograd.

  2. Prokop je katastrofa.
    Bila sam na mnogim železničkim i metro stanicama u najvećim evropskim gradovima.
    Pronaći voz i kolosek na Prokopu je nemoguća misija.
    Veza sa gradom su uglavnom dve trole, koje staju u ulici iznad ulaza u stanicu i svi putnici iz trole pretrčavaju saobraćajnice bez obeleženog pešačkog, da bi prišli Prokopu.
    Sramotno i tužno

  3. Vama ljudi izgleda nije jasno, Glavne Železničke stanice više nema. Sada ima Prokop, Novi Beograd, Zemun. Zaboravite emocije i ostalo, uložite uticaj da se napravi Prokop kako treba. Ostalo je čisto gubljenje vremena.

  4. Nije sramota priznati grešku i vratiti železničku stanicu gde je i bila. Prokop 40 godina ne može da se stavi u funkciju i neće nikada biti obeležje grada kao što je stara železnička stanica .

  5. Ne valjaju ni jedno, nid drugo ni treće.
    Prokop je saobraćajno promašen projekat. Ko pravi autobusku stanicu na autoputu ?
    Železnička stanica i železnica su uništeni samo da se otme zemljište za izgradnju Beograda na vodi.
    Spomenik je potpuni promašaj, o ćemu su pisali autoriteti iz te oblasti.
    A sve tri stvari su samo nuzprodukt milenijumski promašenog projekta Beograda na vodi. On je ruglo, i zaklanja ono što je lepo, a lepo je ono iza njega, staro jezgro Beograda.

  6. Koliko samo glupo deluje saobraćaj u Beogradu u odnosu na prosečne gradove Evrope! Aerodrom i glavna železnička stanica treba da budu povezani i integrisani sa metroom. Ništa se od toga neće desiti u Beogradu. Žalosno je što smo pored siromaštva i glupi. Stanica Vukov spomenik će se pre urušiti od korozije izazvane urinom nego što će postati metro stanica.

  7. E baš su nam stručnjaci od koristi kada vlast ne zna ni gde je levo a hoće nešto po svom da istera…

  8. „koliko je Stefan Nemanja poremetio beogradski saobraćaj?“
    Требали су да поставе споменик Билу Клинтону или бар Мадленки Олбрајтовој, јер то би огромно унапредило београдски саобраћај.

  9. To su sve ocene zlonamernih osoba ili ljudi koji nisu stručnjaci. Prokop je idelano rešenje i projektovali su ga ozbiljni urbanisti. Prostor oko Prokopa će se tek uredjivati. Prolaziće metro a prevoza ima dovoljno samo se ljudi ne informišu. Trg ispred stare železničke je velelepan sa isto takvim spomenikom.

  10. Daleko, nepovezano…svuda u svetu stanice u centru, ili bar dobro povezane metroom. Baš ih briga, baje bezočne se ne voze vozom. Interes zarade stavljen ispred interesa građana. Beograd na vodi ruglo, tek kad se ruiniraju fasade za par godina….užas. Brza zarada, a posle nas potop…

  11. Sa druge strane, istaknute arhitekte iz vremena kada je planirana izgradnja zeleznocke stanice na savskom trgu su se bezuspesno bunile protiv te ideje koja uzurpira najlepsi deo grada voznim sinama
    I navodile primere evropskih gradova koji imaju lep prilaz reci, koji se ovde gubi.
    Nije tu bilo mesto ni zeleznickoj ni autobuskoj stanici. Da li je taj prostor mogao drugacije(lepse) da se osmisli u ovom trenutku? Verovatno da, ali to je druga tema.

  12. Uništeno je sve što je bilo dobro kako u ovom gradu tako u celoj zemlji….

  13. Gledam panoramu Pariza i vidi se železnička stanica,stara koliko i železnica ,umivena i u funkciji naroda .Pitam se šta bi Parižani uradili da nekom francuskom predsedniku padne na pamet da ukine železničku stanicu kao našem Vučiću.

  14. Sad vi imitirate ,, teorija MakushLesce…JanKovic…
    Uzmite u obzir prolaz vozova Savskom ulicom i prolaz pored Tvrdjave pa ce Vam biti mnogo jasnije …koja lokacija je bolja….

  15. Izmestanje zeleznicke stanice se planira jos od 1930gd. Jednostavno i prosto kolovozi koji idu paralelno Dunavu su ne odrzivi. Izlazak grada na reku je jedino moguc ako se stanica premesti.
    Podzemni vozovi u blizini Dunava su ne odrzivi i nemoguci. Studia CIPa i Arhitektonskog fakulteta je pokazala da je Prokop naj bolja lokacija.
    Od Slavije je 10 min peske, od Terazija mozda 20.
    GSP ce morati da bolje poveze Prokop.
    Ali pitanje da li je trebalo izmestiti zeleznicku stanicu ne stoji. Morala je da bude razmestena jos pre 1941…Pruge koje odvajaju grad od reke su ne odrzive.
    Napajanje stanice ispod zemlje je nemoguce zbog blizine reke i podzemnih voda.
    Stanica se premesta vec generacijama, sveto savski plato i spustanje grada ka reci je ideja od 1930gd i nije mogla da se ostvari zbog polozaja pruga i zeleznicke stanice.

  16. Pozicija zeleznicke stanice je ne odrziva i to zna svako ko malo razmisli. Stanica je samo zgrada a pruge i vozovi treba da do nje i stignu. Pored Kelemegdana i pored reke. A do reke da se spustamo padobranima.
    Lokacija nove stanice je bila predmer mnogih urbanistickih konkursa tokom poslednjih 100 gd. Izabran je Prokop.
    Svi smo mi selektori u ovoj nasoj Srbiji i svaki ima svoje misljenje bez poznavanja strucnih analiza koje su dovele do izbora Prokopa.
    Da sacekamo da vidimo kako ce sve to da izgleda kada se zavrsi i poveze prevozom sa gradom. Lepa nam je bila stanica ali bez ikakve mogucnosti da se zadrzi.

  17. Ako se dobro sećam DOSVlast se hvalila dasu oni uradili prokop a daje Vučić samo okrečio i da se hvali tuđim zaslugama.

  18. Ništa nije dobro što je urađeno jel nije pravilno uzet procenat kao nekad

  19. Београд Центар треба претворити у тржни и пословни центар а железничку станицу врати тамо где је била деценијама само је потпуно обновити.

  20. Znači još Branko Pešić je bio u krivu što je pokretao projekat „Prokop“. Bilo koja vlast da nešto uhvati da radi uvek će da se jave neki urbanisti i stručnjaci čije mišljenje nije uzeto u razmatranje i da pljuju. Čudan smo mi neki narod zato nam je ovako dobro.

  21. Mnogo glup tekst! Sve ovo je planirano 2009. godine. Video sam projekat, ali su rekli, kada bude para.

  22. Najveci promašaj. Projektovana 60-tih i 70-tih godina za današnje standarde je zastarela i prevaziđena, na lošoj lokaciji i sa lošim pristupom, mnogo manja nego što deluje iz daljine i na slikama, sa previše stepenica koje su nočna mora za ljude sa torbama, koferima i kolicima. Videćemo koliko će imati mesta za čekanje kao i restorana i kafića.

Ostavite komentar


Društvo

Naslovna strana

Naslovna strana za 11. i 12. maj 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Ana Ćurčin, muzičarka

Danas predstavlja pokušaj objektivnosti i relavantnosti prema nekakvoj istini koja bi trebalo da bude jedna vodilja kada je žurnalistika u pitanju.