Ekološka udruženja i meštani Kosjerića najavljuju sudske postupke protiv Ministarstva zaštite životne sredine i prostornog planiranja, kao i protiv drugih odgovornih lica zbog toga što je ministar Oliver Dulićs predstavnicima Udruženja cementara potpisao Memorandum o razumevanju, prema kojem je cementari Titan u Kosjeriću odobrio spaljivanje 25.000 tona starih automobilskih guma godišnje, oko 350.000 tona produktnih materija iz Sartida i znatne količine sporednih produkata mesne industrije, kao alternativnog goriva.

 

Predrag Diković, predsednik nevladine organizacije Kej-taun grup, objašnjava za Danas da je odluka o krivičnim prijavama doneta jer se Ministarstvo životne sredine nije konsultovalo s predstavnicima lokalne samouprave u vezi s potpisivanjem Memoranduma, a kamoli sa ekološkim organizacijama.

– Meštani Kosjerića i ekološke organizacije osim sudskih postupaka, organizovaće i proteste, ali ne isključujemo i rigoroznije oblike građanskog delovanja – upozorava Diković.

Inače, ministar Dulićje Memorandum potpisao i sa druge dve cementare – Lafaržu Beočinu i Holcim u Popovcu. Iz Ministarstva za zaštitu životne sredine kažu za Danas da u Memorandumu veoma jasno piše da će se sprovoditi sve zakonske procedure u postupku donošenja odluka o korišćenju otpada kao alternativnog goriva.

Do sada su cementare u Beočinu i Popovcu dobile saglasnost za korišćenje guma kao alternativnog goriva, dok Titan nije podneo zahtev. Prema usvojenim studijama uticaja na životnu sredinu, odobreno je korišćenje guma kao alternativnog goriva u maksimalnom procentu od 12 odsto. Međutim, Dikovićnavodi da srpske kompanije većposeduju kapacitete za preradu oko 40.000 tona automobilskih i traktorskih guma godišnje, a da je ukupna količina ovog otpada koji se „proizvede“ u Srbiji oko 10.000 tona, iz čega se može zaključiti da u Srbiji većpostoje kapaciteti za preradu sveg otpada ovog tipa.

– Spornim Memorandumom se stvaraju uslovi da Srbija postane evropsko groblje automobilskih i traktorskih guma, jer je cementarama to jeftinije od sadašnjeg goriva, petrol-koksa – naglašava naš sagovornik. Dikovićističe da cementara Titan ne poseduje odgovarajuće filtere, koje je prema privatizacionom ugovoru većodavno trebalo da ugradi, pa zbog toga postoji bojazan da će spaljivanjem otpada sa kojim država ne zna šta da radi dodatno doprineti ionako katastrofalnoj ekološkoj situaciji u ovoj opštini. Iz Ministarstva objašnjavaju da se stare gume ne uvoze radi spaljivanja, kao i da Ministarstvo nema nameru da Srbija postane skladište otpadnih guma iz Evropske unije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari