Predsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić tokom juče započete posete Moskvi ponovo će, prema saznanjima našeg lista, sa premijerom Dmitrijem Medvedevim i predsednikom Vladimirom Putinom razgovarati o mogućnosti bescarinskog plasmana određenog broja automobila „fijat 500L“ na tržište Rusije.

– To je, u suštini, dobra i strateški važna priča, jer je Rusija velika zemlja, u kojoj, najverovatnije, ne bi bilo teško prodati 10.000 automobila, koliko je pominjano u dosadašnjim razgovorima o mogućnosti povlašćenog izvoza kragujevačkog „fijata 500L“ – kažu za Danas u krugovima bliskim Vladi Srbije, napominjući da realizacija tog poslovnog aranžmana ipak ne može da počne bez saglasnosti svih članica Evroazijske ekonomske unije koju, pored Rusije, čine Belorusija i Kazahstan.

Podsetimo da je mogućnost povlašćenog statusa kragujevačkog „velikog fiće“ na ruskom tržištu otvorena još u aprilu 2013, kad je predsednik Rusije Vladimir Putin tadašnjem srpskom premijeru Ivici Dačiću i nekadašnjem ministru privrede Mlađanu Dinkiću obećao da će dozvoliti da se kontingent od 10.000 „fijata 500L“ bez carine uveze u Rusiju. Tema je otvarana i prilikom svakog narednog susreta srpskih i ruskih zvaničnika, ali izvoz još nije pokrenut.

Rusi su, u međuvremenu, najpre zatražili da se izvoz „fijata 500L“ na njihovo tržište realizuje u okviru famoznih uzajamnih kvota, što Srbiji, s obzirom da ruski proizvođači imaju automobile koji su gotovo trostruko jeftiniji od kragujevačkog „fiće“, nikako ne odgovara, da bi na kraju izgovor za stalna odlaganja našli u neophodnosti da se sa njime saglase i ostale članice EEU. Otuda upućeni u ovu problematiku očekuju da će Vučić istu priču da čuje i ovoga puta.

Ono što je, međutim, za budućnost zajedničkog projekta Fijata i države Srbije, kompanije Fijat Krajsler automobili Srbija, mnogo bitnije od eventualnog izvoza u Rusiju, jeste upošljavanje kapaciteta FCA Srbija proizvodnjom još jednog modela.

Izvori Danasa bliski Vladi tvrde da će Vučić sa menadžmentom Fijata uskoro razgovarati o tome, zatim o restilizaciji „fijata 500L“, kao i o lokalizaciji produkcije delova za ugradnju u vozila koja izlaze iz pogona kragujevačke fabrike, pri čemu će se nastojati da se u zemlji osvoji izrada gotovo svih pozicija, osim motora i menjača.

– Vlada ima i plan „B“, ukoliko ne dobijemo još jedan Fijatov model, onda će se sa menadžmentom Grupacije Fijat Krajsler razgovarati o proizvodnji automobila nekog drugog proizvođača, koji je na istoj ili platformi sličnoj Fijatovoj. Na taj način je Fijatova fabrika u Poljskoj godinama proizvodila Fordov model „ford K“. Fabrika u Kragujevcu je, u svakom slučaju, spremna za novi model, a na nama je da u što kraćem roku ispunimo sve preostale ugovorne obaveza države Srbije prema Fijatu – ističu naši sagovornici, napominjući da u Vladi očekuju da će informaciju o proizvodnji još jednog modela u Kragujevca dobiti 2016. godine, „ako ne i pre“.

I predstavnici Zastave u Moskvi

U privrednoj delegaciji Srbije koja, sa premijerom Aleksandrom Vučićem boravi u Moskvi, nalaze se i predstavnici Grupe Zastava vozila, za čiju je privatizaciju, odskoro zainteresovana i ruska kompanija GAZ, dok Zastava INPRO u Rusiju izvozi automobilske prikolice.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari