Italijanski Fijat i japanska Mazda potpisali su neobavezujući Memorandum o razumevanju koji se odnosi na razvoj i proizvodnju novih sportskih automobila (roadstera) brendova Mazda i Alfa Romeo, saopšteno je juče iz Fijata. Novi automobili će biti zasnovani na budućoj generaciji Mazde MX-5 sa zadnjim pogonom.


Kompanije Fijat i Mazda će, navodi se u saopštenju, proizvoditi dva različita modela, stilski prepoznatljivih izgleda u skladu sa specifičnostima svojih brendova. Oba modela će se izrađivati u Japanu, u Mazdinoj fabrici „Hirošima“, a početak proizvodnje Alfa Romea najavljen je za 2015. godinu.

– Formiranje alijansi koje doprinose razvoju proizvoda i naprednih tehnoloških rešenja jedan je od strateških ciljeva naše kompanije. Memorandum koji smo potpisali sa kompanijom Fijat, prvi je korak u tom pravcu – izjavio je Takaši Jamanuči, predsednik i generalni direktor kompanije Mazda.

On je istakao da je izuzetno značajno sarađivati sa tako prestižnim brendom (Alfa Romeom) na razvoju novog sportskog automobilu koji će biti zasnovan na budućoj generaciji MX-5. Taj model je, prema Jamanučijevim rečima, „ikona kompanije Mazda i važi za najprodavaniji roadster svih vremena.“

– Partnerstvom sa Mazdom ostvarićemo saradnju sa prepoznatim liderom u segmentu kompaktnih sportskih vozila, kako bismo proizveli uzbudljiv i stilski jedinstven roadster u skladu sa tradicijom Alfa Romea. Izuzetno cenimo uspostavljenje alijanse sa Mazdom, i radujemo se realizaciji plodonosne i dugoročne saradnje – rekao je na ceremoniji potpisivanja Memoranduma generalni direktor kompanije Fijat, Serđo Markione.

Fijat i Mazda bi trebalo da potpišu finalni ugovor u drugoj polovini tekuće godine. Predstavnici tih kompanija su se takođe složili da razmotre i opcije za dalju saradnju na području Evrope. Podsetimo da Fijat, koji već poseduje većinski paket akcija američkog Krajslera, sa kojim godišnje proizvodi oko četiri miliona automobile, već duže traga za još jednim strateškom partnerom među vodećim svetskim kompanijama. Direktor Fijata Serđo Markione, sudeći prema njegovim ranijim izjavama, smatra da će budućnost na svetskom tržištu imati one proizvodno – poslovne grupacije koje godišnje proizvode više od šest miliona automobile. Da li je japanska Mazda budući strateški partner Grupe Fijat – Krajsler, pokazaće vreme.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari