Radnicima Fabrike vagona Kraljevo, koji su pre dva dana započeli blokade kraljevačkih saobraćajnica, juče su se pridružili i nekadašnji radnici Magnohroma, takođe iz portfelja poništenih privatizacija, i nekoliko sati su u blokadi držali jednu od najosetljivijih raskrsnica u gradu. Reč je o raskršću na izlasku iz Kraljeva, prema Ibarskoj magistrali, koja je jedini pravac preko koga kamioni i autobusi mogu da izađu na put prema Raškoj i Novom Pazaru.


Na barikadi koja je postavljena došlo je i do incidenta kada je jedan od automobila hteo da prođe preko prepreka. On je zakačio radnika koji je potom sa povredom kolena prevezen u kraljevačku bolnicu.

U Štrajkačkom odboru radnika Fabrike vagona najavili su da je jučerašnji dan bio samo uvod i da će od ponedeljka protesti biti intenzivniji i radikalniji.

– To je samo početak saobraćajnog kolapsa koji će da nastane narednih dana u Kraljevu. Radnike još niko iz Ministarstva privrede nije ni pozvao, a kamoli razmišljao da nam zakaže sastanak na kojem ćemo da pregovaramo“, kažu u tom Štrajkačkom odboru i najavljuju da će već za nekoliko dana početi celodnevne blokade, na kojima će se smenjivati grupe radnika.

Radnicima se duguje u proseku 18 plata, nisu im overene zdravstvene knjižice, i nisu im povezane tri godine radnog staža.

Podsetimo, Fabrika vagona bila je 2006. godine prodata ukrajinskom preduzeću Azov impeks, a Agencija za privatizaciju je više od tri godine čekala novog vlasnika da počne da ispunjava ugovorne obaveze. Iako su radnici mesecima štrajkovali zbog neisplaćenih zarada, nepovezanog staža a ni rate za kupovinu nisu ažurno naplaćivane, ugovor sa ukrajinskom firmom raskinut je tek 2010. godine, otkada se i kraljevačka firma nalazi u restrukturiranju. Ništa bolje nije prošao ni Magnohrom, koga je sredinom 2006. kupila kompanija Global stil, vlasnika Pramod Mitala, inače rođenog brata Lakšmi Mitala, koji je u to vreme, kao „kralj čelika“ bio na petom mestu Forbsove liste. Ali, ispostavilo se da je kupac umesto investicija izvukao sav kapital iz fabrike i ugovor je ubrzo raskinut, ali se taj nekada moćan sistem nije oporavio i još uvek čeka novu privatizaciju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari