Procene da će se dve katastrofalne nesreće nacionalne avio-kompanije, zabeležene u 2014. godini, negativno odraziti na turističku privredu Malezije, nisu se obistinile. Naprotiv, to što je Malezija bila više nego uobičajeno u vestima, kao da je doprinelo povećanju, za 6,7 odsto, broju stranih gostiju. Preciznije rečeno, Malezija je prošle godine ugostila 27,4 miliona turista i inkasirala više od 20 milijardi dolara prihoda od turizma, što je 10 odsto više nego 2013.

 Ovakav bilans ne čudi, s obzirom na to da su u protekloj deceniji turistički poslenici Malezije vodili dobro osmišljenu kampanju kako bi svoju zemlju predstavili kao idealnu destinaciju u Aziji. Federalna ustavna monarhija na jugoistoku Azije, koja se prostire na 329.847 kvadratnih kilometara a naseljava je više od 30 miliona stanovnika, blagoslovena je ekvatorijalnom klimom i geografskim kontrastima. Tri plaže u Maleziji nalaze se na Si-en-en listi 100 najboljih na svetu. To su Perentiel Kecil ostrvo, u saveznoj državi Terenganu, Đuana bič na ostrvu Tioman i Tanjung Ru u Langkaviju, u državi Kedah. Malezija je i jedna od 17 megadiverziteta, odnosno zemalja koje su dom većini vrsta živih organizama u svetu.

Ali, ono što ovu zemlju čini jedinstvenom su ljudi – uzavrela mešavina rasa i religija u kojoj su Malajci, Kinezi, Indijci i mnogobrojne manje etničke grupe. Tako turisti sa drugih kontinenata, u Maleziji, imaju mogućnost da se upoznaju sa drugim azijskim kulturama i tradicijama. Odličan primer je malezijska kuhinja, koja je od te zemlje napravila pravi gastronomski raj. Maleziju karakteriše i otvorenost, srdačnost i prijateljski pristup njenih stanovnika od kojih većina govori engleski jezik. U Maleziji je 2015. proglašena „Godinom festivala“, a cilj je 29,4 miliona turista i prihod od oko 25 milijardi dolara. Za 2020. je postavljen cilj od 36 miliona turista koji bi doneli prihod od oko 43 milijarde dolara.

Turizam je drugi najveći izvor deviznih prihoda u Maleziji, posle industrijskih roba, i sedma po veličini komponenta ukupnog nacionalnog dohotka posle naftnog i energetskog sektora, trgovine, palminog ulja i kaučuka, finansijskih usluga, poljoprivrede, te sektora elektrike i elektronike. Prema podacima za 2013, turistička industrija je u GNI učestvovala sa više od 14 milijardi dolara. Industrija turizma Malezija igra ključnu ulogu u Programu privredne transformacije (ETP) ambicioznom planu premijera Nadžiba Razaka da se ta država, do 2020. godine, pridruži zemljama sa visokim primanjima. No, uprkos naporima da privuče turiste iz raznih delova sveta, u Maleziju i dalje najviše dolaze komšije, Singapurci, Indonežani i Tajlanđani, koji čine dve trećine svih stranih posetilaca.

Na seminaru „Malezija je istinska Azija: na Vas je red da je istražite…“ održanom u Visokoj turističkoj školi u Beogradu, ta zemlja je predstavljena kao sve popularnija turistička destinacija za odmor i razonodu. Direktor predstavništva Turizma Malezije u Milanu, Ahmad Kamarudin Jusof, predstavio je promotivne aktivnosti nacionalne turističke industrije i ukazao na potrebu unapređenja saradnje Malezije i Srbije u oblasti turizma. Otpravnik poslova Ambasade Malezije u Beogradu, Jubazlan bin Jusof, potvrdio je da je od 2004, kada je otvorena ambasada, dosta urađeno na promovisanju turističke ponude Malezije. Priređivane su različite manifestacije, Malezija je predstavljana na sajmu turizma u Beogradu i uspostavljena je dobra saradnja sa turističkim agencijama i relevantnim institucijama u Srbiji. Jubazlan je naveo da je ambasada uložila maksimalne napore kako bi državljanima Srbije omogućila dobijanje viza u najkraćem roku – za samo jedan dan. „Naše naknade za vizu su najniže u Srbiji“, istakao je malezijski diplomata. Prema njegovoj oceni, turistička razmena je na vrhu liste delatnosti koje bi mogle da doprinesu poboljšanju ukupnih bilateralnih odnosa između Malezije i Srbije. „Broj poseta državljana Srbije u proteklih deset godina, raste po prosečnoj godišnjoj stopi od 20 odsto“, zaključio je otpravnik poslova ambasade Malezije.

Umesto preporuke

Na rang listi Svetske turističke organizacije (UNWTO) Malezija se 2013. godine našla na 11. mestu po broju poseta. Bila je jedina zemlja iz Azije u konkurenciji najboljih putovanja za 2014, poznate kompanije Lonli Planet. Već dve godine unazad, Si-en-en travel rangira prestonicu Malezije, Kuala Lumpur, na četvrto mesto liste svetskih gradova najboljih za šoping. A pre dve godine, kompanija Krescentrejding iz Singapura proglasila je Maleziju najboljom muslimanskom destinacijom za putovanje.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari