
Kompanija Starting iz Batajnice na svom sajtu navodi da je učestvovala u izgradnji auto-puta Bar – Boljare, ali iz Ministarstva saobraćaja Crne Gore i Monteputa tvrde da ih nema na spisku zvaničnih izvođača i podizvođača, kao ni navodnog partnera AB Constract.
Firma Starting iz Batajnice, glavni podizvođač na rekonstrukciji Železničke stanice u Novom Sadu, čija je nadstrešnica pala 1. novembra i usmrtila 15 osoba, lažno se predstavlja kao izvođač radova na crnogorskom auto-putu, što bi moglo da predstavlja krivično delo, pišu Vijesti.
I dok na sajtu kompanije među referencama navode učešće u “projektu izrade auto-puta Bar – Boljare” 2017. i 2018. godine, iz Ministarstva saobraćaja i državnog preduzeća Monteput tvrde da te firme nema među izvođačima i podizvođačima. Ističu i da kompaniji, koju mediji u Srbiji povezuju sa vrhom Srpske napredne stranke Aleksandra Vučića, nije izdata bilo kakva saglasnost za bilo kakve radove na auto-putu, odnosno da ne može imati reference sa tog posla.
Iz Startinga nisu odgovorili na pitanja Vijesti da pojasne navodno učešće u projektu izgradnje auto-puta, koja su im upućena prošle sedmice.
Starting u referencama navodi da je u “projektu izrade auto-puta Bar -Boljare” u Crnoj Gori 2017. i 2018. godine bio partner firmi AB Construct iz Podgorice, za koju navode da je bila izvođač.
Vijesti su zbog toga poslale pitanja Ministarstvu saobraćaja i Monteputu – da li su Starting iz Beograda ili njegova istoimena kćerka firma u Crnoj Gori, kao i AB Construct, učestvovali u projektovanju ili izvođenju bilo kakvih radova na auto-putu Bar – Boljere, ili do sada završenoj deonici Podgorica – Mateševo.
U zajedničkom odgovoru pojašnjeno je da se za svakog angažovanog podizvođača davala saglasnost za angažovanje na bilo kojim radovima, da je takva saglasnost izdata za 121 firmu i da među njima nema kompanija “Starting” i “AB Construct”, odnosno da nisu bili ni izvođači, ni podizvođači da bi mogli koristiti reference.
AB Construct” pominje se u jednom dokumentu iz kojeg se vidi da je stvarni izvođač od te firme pozajmio bušilice, i da se to ne može smatrati učešćem u projektu.
“U skladu sa klauzulama Ugovora o projektovanju i izgradnji prioritetne dionice Smokovac-Uvač-Mateševo, auto-puta Bar – Boljare, Ministarstvo je postupajući po zahtevu Izvođača radova prilikom odobravanja podizvođača za izradu projektne dokumentacije ili izvođenja radova na izgradnji auto-puta, prethodno pribavljalo mišljenje Predstavnika investitora/Upravljača projektom (Monteputo d.o.o.), a čemu je prethodilo mišljenje Nazora na projektu (Ingerop&Geodata). Dobavljači i zakupodavci materijala i opreme, kao i davaoci ostalih usluga u vezi sa Projektom i Ugovorom ne smatraju se podizvođačima, te za njih nije bilo potrebno pribavljanje saglasnosti Investitora. Uvidom u izdate saglasnosti za angažovanje podizvođača, a kojih je bilo 121 sa više desetina dopuna, potvrđujemo da za kompaniju Starting kao ni za kompaniju AB Construct nije izdata saglasnost za podizvođača na realizaciji projekta izgradnje dionice Smokovac-Mateševo. Na osnovu raspoloživih informacija firma AB Construct Podgorica je bila angažovana od strane CRBC kao dobavljač za usluge iznajmljivanja mašina i usluge bušenja sidara, za šta nije tražena saglasnost od Investitora, jer za to nije postojala obaveza”, navode iz Ministarstva saobraćaja i Monteputa.
Kompletan tekst pročitajte na sajtu Vijesti.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.