Ministarstvo turizma i kreativne ekonomije Indonezije, ambasada te države u Beogradu i avio-kompanija Katar ervejz organizovali su početkom decembra posetu grupe novinara iz Srbije toj egzotičnoj zemlji na jugoistoku Azije. Bila je to prilika da se, osim nezaobilaznog Balija, upoznaju turističke čari glavnog grada Džakarte, susednih Bogora i Bandunga u provinciji Zapadna Java, ali i bogat sadržaj međunarodnog aerodroma Doha (DIA).

I upravo o toj svojevrsnoj atrakciji biće reči u ovom tekstu. Bilo je pet časova po lokalnom vremenu (dva ujutro po srednjeevropskom), a na terminalu aerodroma Doha vrvelo je kao u košnici. Iz Australije, Narodne Republike Kine, Indije… svakog časa pristizalo je u proseku oko 2.500 putnika. U takvom ambijentu novinari iz Srbije, koji su se posle noćnog leta avionom Katar ervejza (QA) iz Denpasara, glavnog grada indonežanske provincije Bali, spustili na ovaj aerodrom, brzo su se rasanili, nastavljajući da uživaju u gostoprimstvu, koje im je tokom putovanja od Beograda preko Dohe do Džakarte i natrag pružilo osoblje te avio-kompanije. Reč je, inače, o avio-prevozniku koji je 2011. i 2012, na osnovu ankete londonskog Skajtreksa sprovedene među više od 18 miliona putnika širom sveta, proglašena za vazduhoplovnu kompaniju godine (2013. godine QA je zauzeo drugo mesto, iza Emirata iz Abu Dabija). Zanimljivo je, takođe, da QA upravlja jedinim u svetu putničkim terminalom na aerodromu Doha, koji je namenjen isključivo putnicima prve i biznis klase.

Kroz premijum terminal (otvoren u novembru 2006, a dograđen 2009), u koji je uloženo 90 miliona američkih dolara, srpske novinare proveo je član nastojničke službe, naše gore list. „Ima nas iz Srbije i Makedonije, odnedavno i iz Bosne i Hercegovine“, prokomentarisala je druga službenica Katar ervejza. Saznali smo da putnici prve klase mogu da „dremnu“ u jednoj od šest udobnih soba u koje se ulazi po principu „prvi došao…“, ili da se opuste uz masažu u spa centru. Onima iz biznis klase na raspolaganju su restorani i ekskluzivni fri šopovi, koktel barovi, neograničen pristup igraonici koja je svojevrsno umetničko delo, a i lekarske usluge su stalno na raspolaganju. Obezbeđen je neograničen pristup salama za sastanke sa sekretarskim uslugama i svim prednostima bežičnog interneta. Premijum terminal, međutim, neće još dugo biti u upotrebi pošto se početkom 2014. otvara Međunarodni aerodrom Hamad (HIA), lociran na četiri kilometra od DIA. Izgradnja tog aerodrome počela je 2005. godine i koštala je 15,5 milijardi dolara, a jedna od specifičnosti projekta ogleda se u tome što je 60 odsto objekta izgrađeno na terenu nastalom melioracijom voda Zaliva. Procenjuje se da će u početku aerodrom Hamad moći da opsluži 28 miliona putnika godišnje, a kada 2015. bude u potpunosti stavljen u funkciju, moći će da ugosti do 50 miliona putnika godišnje.

– Reč je o impresivnom kompleksu koji će zaokružiti našu Fajf star uslugu, što znači da mora da zadovolji visoke kriterijume na koje su naši putnici navikli. Osim toga, stižu avioni „erbas 380“, koji će polako zamenjivati manje avione na nekim destinacijama što će nam dati mogućnost da povećamo kapacitete do odredišta koja su interesantna svim putnicima, pa tako i onima iz Srbije. To su na primer Australija i neke destinacije na Dalekom istoku. Sve to se pozitivno odražava i na kvalitet usluge koju pružamo u Srbiji – komentariše Natali Brodnik, komercijalni direktor Katar ervejza u Srbiji.

Posle nepunih 20 godina od osnivanja Katar ervejz raspolaže modernom flotom od 127 putničkih i teretnih aviona i pokriva 133 destinacije u Evropi, Bliskom istoku, Africi, Južnoj Aziji, Azijsko-pacifičkom regionu, Severnoj i Južnoj Americi. Do 2015. flota će narasti na više od 170 aviona koji će leteti do 170 odredišta. Ovom prevozniku će u narednim godinama biti isporučeno 230 aviona vrednih 50 milijardi dolara.

Najbogatija zemlja

Prema kriterijumima Međunarodnog monetarnog fonda Katar je najbogatija zemlja na svetu, s obzirom na to da je u 2012. godini bruto domaći proizvod iznosio 100.889 dolara po stanovniku. Ova kraljevina, koja se prostire na 11.571 kvadratnih kilometara, ubedljivo je najveći izvoznik tečnog gasa. Procenjuje se da u Kataru živi više od dva miliona stanovnika, a samo 15 odsto su njeni državljani.

Širenje mreže destinacija

– Posebnu pažnju usmerili smo na region Balkana. Otvorene su linije za Zagreb, Sofiju, Bukurešt, a krenuli su i letovi iz Beograda. Želimo da napravimo mrežu sa velikim brojem odredišta i da povežemo što više destinacija i na Istoku i na Zapadu utoliko pre što istočnoevropsko tržište beleži rast, a i destinacije u ovom regionu sve su interesantnije putnicima sa Dalekog istoka. Ima puno turista iz Južne Koreje, Japana i Narodne Republike Kine… koji dolaze do Beograda, Zagreba, povezuju te destinacije sa Venecijom, Rimom, prave kombinacije jer bi na putovanjima želeli što više toga da vide – kaže za Danas Natali Brodnik, komercijalni direktor Katar ervejza u Srbiji.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari