Na račun Autosaobraćaja iz državne kase je krajem minule sedmice uplaćeno je 67 miliona dinara za realizaciju socijalnog programa za koji se izjasnio 151 od ukupno 153 preostala radnika te firme. Njima će biti isplaćeno po 200 evra po godini staža, nakon čega će nekad jedno od najvećih šumadijskih auto-prevozničkih preduzeća okončati višedecenijsko postojanje i otići u istoriju.

Od dva zaposlena koja nisu obuhvaćena socijalnim programom, jedan je otpremninu već uzeo u prethodnoj firmi, dok će drugi radnik obezbeđenja biti angažovan i tokom stečajnog postupka u Autosaobraćaju, koji će, prema saznanjima našeg lista, biti pokrenut najverovatnije do kraja ovog meseca, odnosno nakon realizacije socijalnog programa.

Autosaobraćaj je, i inače, programom Vlade Srbije svrstan u grupu preduzeća u restrukturiranju predviđenih za stečaj, pošto su dugovi firme mnogostruko veći od njene imovine. Firma je u poslednjih četvrt veka tako temeljno urnisana a imovina i prihodi razvučeni, da više nema ni teoretske šanse da eventualno preživi stečajni postupak.

Od nekadašnjih nekoliko stotina autobusa, Autosaobraćaj danas više nema nijedan, preostali objekti firme su pod hipotekom, prevozničke linije odavno su preuzele druge kompanije, poput Laste, Vulović transporta, Auto-prevoza „Janjušević“. Glavna autobuska stanica u Kragujevcu je, zbog dugova za struju, zakatančena pre više od godinu dana, pa putnici jure autobuse po privremenom i neuslovnim stajalištu, a neretko i po okolnim ulicama.

Prema oficijelnim informacijama, kragujevačka i ostale autobuske stanice koje su u vlasništvu Autosaobraćaja date su u zalog Poreskoj upravi, na ime poreskih dugova. Ovde se, međutim, čuje da je jedan od članova Nadzornog odbora preduzeća glavnu autobusku stanicu u Kragujevcu, za čije iznajmljivanje je zainteresovana i ovdašnja gradska uprava, navodno već izdao beogradskoj firmi Bamiron, dok je stanicu u Topoli dao u zakup Intertursu. Obe stanice su, prema nezvaničnim informacijama, izdate bez saglasnosti Agencije za privatizaciju i malih akcionara.

Podsetimo da su radnici Autosaobraćaja u oktobru 2013. tokom generalnog štrajka blokirali kragujevačku i ostale šumadijske autobuske stanice, a barikadama na regionalnom putu i železničkoj pruzi zaustavili su saobraćaj iz ovog dela zemlje. Danonoćna blokada nanela je veliku štete šumadijskoj privredi i građanima. Z. Radovanović

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari