Najveći domaći proizvođač mleka i mlečnih proizvoda, kompanija Imlek, obeležava značajan jubilej – 60 godina poslovanja. Osnovana davne 1953. godine, na gazdinstvu Lapušnica u Glogovskom Ritu, danas umrežava 4.200 farmera kooperanata u Srbiji i ima najmoderniji proizvodni lanac koji u svakom segmentu poštuje najviše evropske standarde kvaliteta.

O poslovanju kompanije, tradiciji i planovima za Danas govori direktor marketinga Imleka Srđan Popović.

* Koliko ste zadovoljni poslovanjem kompanije u prethodnih godinu dana?

– Uprkos svim krizama koje su u prethodnom periodu potresale našu privredu i mlekarsku industriju, pre svega, i uprkos opštoj nepovoljnoj ekonomskoj situaciji koja negativno utiče na kupovnu moć potrošača, kompanija Imlek je uspela da ostvari postavljene ciljeve. Zadržali smo mesto lidera u preradi mleka na domaćem i okolnim tržištima, održali stabilan izvoz naših proizvoda na tržišta na kojima poslujemo, gde svakodnevno isporučujemo više od 100 različitih mlečnih proizvoda.

* Kako se borite sa konkurencijom?

– Kao što sam već naveo, poštujemo najstrože propise kvaliteta koji se primenjuju u zemljama Evropske unije. To nas, svakako, izdvaja od najvećeg dela konkurencije. Kompletan Imlekov hladni lanac funkcioniše prema standardima evropskih zemalja, kontinuirano ulažemo u istraživanja i modernizaciju pogona, o čemu svedoči i činjenica da smo samo za proteklih deset godina u proizvodnju i unapređenje kvaliteta uložili više od 50 miliona evra. Ovo je godina u kojoj proslavljamo šest decenija postojanja, a to je podatak kojim se retko koja kompanija može pohvaliti. Kontinuirano ulažemo u zaposlene, tehnologiju i unapređujemo sistem rada, čiji je osnovni postulat stalno unapređenje proizvodnje i pružanje potrošačima najkvalitetnijih proizvoda. Brend „Moja kravica“ godinama unazad proglašavan je za omiljeni brend u Srbiji prema mišljenju potrošača, dakle onih čiji nam je sud najbitniji.

* Godinama je aktuelna tema o prodaji Imleka. Dokle se stiglo na tom planu? Ima li zainteresovanih kupaca?

– Imlek je jedna od retkih srpskih firmi, bez obzira na vlasništvo, koja je strategiju širenja na okolna tržišta zasnovala na širenju svoje matične kompanije. Nastavljamo da investiramo svuda gde možemo i pospešujemo rad svih sektora unutar kompanije, kako bismo doprineli kvalitetnijem finalnom proizvodu i boljoj prepoznatljivosti. Iako smo već deset godina u vlasništvu investicionog fonda, pokazalo se da je politika dugoročnog investiranja ispravna. Kad je reč o eventualnoj prodaji, pregovori sa potencijalnim kupcima stalno su aktuelna tema.

* Ove godine proslavljate 60 godina postojanja. Čime Imlek može da se pohvali?

– Ponosni smo na dugu tradiciju koja krasi ime naše kompanije. Šezdeset godina poslovanja na nestabilnom tržištu kao što je domaće mnogo govori o kvalitetu proizvoda i poslovanju kompanije. Osnovani smo davne 1953. godine i tada teško da je iko mogao da pomisli da je začet ovakav gigant mlekarske industrije. Tada je oko 800 grla davalo između tri i pet hiljada litara mleka dnevno. Distribucija se vršila na konjskim zapregama i traktorima, a četiri godine kasnije, u okviru programa Unicefa, dobijena je linija za pasterizaciju oko 30.000 litara mleka dnevno. Petnaestak godina kasnije „Gradsko mlekarstvo Beograd“ integrisano je u Imlek kada su nam priključene još četiri velike mlekare. U periodu između 1977-1982. godine u našim pogonima godišnje se prerađivalo oko 160 miliona litara mleka. Danas je Imlek jedna od najvećih domaćih kompanija koja zapošljava više od 1.300 ljudi i ima proizvodne pogone u Makedoniji i u Bosni i Hercegovini. U tim zemljama, kao i u Crnoj Gori, Imlek je tržišni lider. Od prošle godine, Imlek postepeno širi svoje pozicije i na tržište Hrvatske i u spomenutom regionu (Srbija, Crna Gora, Bosna, Makedonija, Hrvatska) Imlek prerađuje više od 370 miliona litara mleka godišnje.

Planovi

* Šta novo možemo da očekujemo od kompanije u narednoj godini?

– Ova 2013. godina, osim po jubileju, biće zapamćena po tome što je Imlek prvi na srpskom tržištu lansirao jedinstven asortiman mlečnih proizvoda od 100 odsto organskog mleka, pod brendom „Bello“. Ovaj potez se pokazao kao izuzetan uspeh: proizvedene količine sirovog organskog mleka (samo jedna farma u Čurugu ima sve potrebne sertifikate) pokazale su se kao nedovoljne da zadovolje potrebe srpskog tržišta. Sledeće godine fokus će nam biti inovacije na polju novih praktičnih i unapređenih ambalaža i osvajanje manjih segmenata tržišta mlečnih proizvoda na kojima Imlek nije još zauzeo značajnu poziciju. Pored brojnih inovacija i ulaganja na polju istraživanja, proizvodnje, tehnologije, nastavićemo da doprinosimo boljem i kvalitetnijem savremenom životu stanovnika Srbije. Konstantno se bavimo pitanjima društva i poboljšanjem kolektivne svesti i mnogostruko i sistematično ulažemo u društveno korisne akcije, što ćemo nastaviti i u 2014. godini.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari