Kako reagovati na kvar kočnica tokom vožnje? 1Foto: ArtFamily / Shutterstock.com

Tokom vožnje mogu se javiti razne neočekivane situacije koje zahtevaju brzo donošenje odluka. Jedna od njih, i to jedna od najgorih, je kvar kočnica. To se dešava relativno retko, ali za posledicu može imati smrtonosnu nesreću, najčešće zbog loše reakcije vozača na sam kvar.

Pre svega, iako je to lako reći, morate da ostanete mirni. I iznad svega, da nastavite da kontrolišete vozilo. Bitno je da ga zaustavite na siguran način. Naravno, morate odmah da prestanete da ubrzavate čim otkrijete da vam ne rade kočnice. Ne škodi ako pokušate da upozorite druge učesnike u saobraćaju paljenjem svetala za slučaj opasnosti (tzv. „sva četiri“, koja se aktiviraju pritiskom na trougao), savetuje Jutarnji list.

Motor ne smete da gasite, jer će servo volan da prestane da radi, pa će upravljanje postati puno teže i komplikovanije. Papučica kočnice mora se više puta pritiskati, ali ne do kraja, kako bi se pokušao povećati pritisak u kočionom krugu, u slučaju da je to zbog kvara pumpe. Ako to ne uspe, morate da pokušate da smanjite brzinu vozila pomoću kočnice motora, smanjujući brzine.

Ako je auto s ručnim menjačem, to je lako. Ako se radi o automatiku, gotovo svi imaju sekvencijalni način rada. Pri tome morate postupno spuštati brzinu kojom se krećete kako biste što pre smanjili stepene prenosa.

Čim se otkrije kvar kočnica, morate pronaći način da napustite put ili se približite bankini kako ne biste izložili opasnosti druge vozače. Ako se vozite u gradu, pre nego što izgubite kontrolu nad vozilom i izazovete nesreću ili sudar, pokušajte ga „očešati“ o ogradu, ivicu trotoara ili bilo koji drugi element, koji bi ga usporio, a ne bi vas ili druge ljude doveo u opasnost. Bolje to, nego da udarite u drugi automobil u punoj brzini.

Kako otkriti da su pokvarene kočnice?

Postoje određeni znakovi koje sistem kočenja može otkriti pre nego što potpuno otkaže. Ako se otkrije da je kočnica tvrđa i da morate primeniti veću snagu na nju ili koči manje nego pre, to može biti zbog kvara na pojačivaču kočnice. A obično se javlja zbog dugog razdoblja neaktivnosti, preterane toplote ili kvara na pumpi.

Potrebno je svakih dva ili tri meseca provjeriti da li je kočiona tečnost ispravna, da li su pločice istrošene i da li su diskovi u dobrom stanju. Ako je papučica kočnice vrlo mekana kada je pritisnete, možda je nivo kočione tečnosti pao prenisko ili u kočionom krugu ima malo vazduha.

Ako se auto prilikom kočenja čudno ponaša, odnosno krene bočno, potrebno ga je odvedete kod majstora kako bi se provjerio ceo sistem i otkrio mogući problem, koji može dovesti do nečeg ozbiljnijeg. Ovaj simptom takođe može biti posledica kvara na jednom od amortizera.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari