Kako unaprediti biciklistički saobraćaj u Srbiji?

Ostavite komentar


  1. Preseliti ih u Bačku, Banat i Srem. 😀
    Mislim, tamo gde je ravno pa da im bude lakše za vožnju!

    1. @Pero P One koji ozbiljno shvate tvoj komentar treba da znaju da postoji i električni bicikl. Pogon na struju treba da koriste kada idu uzbrdo. U Beogradu dostave hrane rade uz pomoć bicikala na struju.

  2. Očigledno je da ludilo ne poznaje ograničenja. Ovaj predlog da se „žute trake“ proglase za biciklističke zone je lep primer za to. Zamislite autobus GSP-a koji ide za biciklistom 15 km/h i uporedite to sa osnovnom namenom trake rezervisane za njih (brz transport putnika).

    1. Mislim da niste dovoljno dobro razumeli. Ideja je da se oslobodi takva mogucnost, ne da svaka zuta traka i u svako vreme bude dozvoljena za kretanje biciklista. Daljom razradom bi se doslo do resenja. Jedno od mogucih, samo kao hipoteticki primer, bi mozda bilo malo prosirenje zute trake da bi se omogucilo obilazenje biciklista…

    2. Primitivno razmisljanje u skladu sa naopakom idejom da su biciklisti smetnja u saobracaju. Ziveo sam u Berlinu godinama i gradom se kretao iskljucivo biciklom. Zute trake su namenili autobusima, biciklistima, taksistima i hitnoj pomoci i nikakvih problema nema u tome jer je brzina ogranicena na 30 km/h. Nema „divljanja“ i voznje 80 km/h kroz grad. Jedini problem su automobili parkirani na kolovozu cime se smanjuje korisna povrsina u saobracaju.

  3. Dobra inicijativa. Moramo da radimo na promociji alternativama automobilima jer ce nam oduzeti ceo javni prostor.

  4. Mislim da je pravo pitanje kako unaprediti saobracaj generalno u Srbiji. Za pocetak mozda zabraniti gradnju objekata bez dovoljno parking mesta – da ljudi ne moraju da parkiraju po ulici, i da ulice „prodisu“.

  5. Mislim da se broj ljudi koji u Beogradu koriste bicikl kao prevozno sredstvo povećava najviše zbog sve većeg siromaštva. A ovi predlozi iako lepo zvuče i imaju dobru nameru nisu dovoljni. Cela priča sa razvijanjem bic. saobraćaja je postavljena naopako. Ne možete vi privući nekoga ko ima 40 ili 50 godina i nije nikad vozio bicikl. Problem je što kod nas nema dovoljno uslova ni za rekreativno bavljenje biciklizmom a nema ni adekvatne podrške i promocije. Zato većina onih koji su ga vozili kao deca i mladi, prestaju da voze sa 30-35 godina.

  6. Visegodisnji sam biciklista u Beogradu i podrzavam razvoj ove vrste saobracaja. Predlopzi su generalno dobri i dobronamerni samo u Beogradu mnogi nisu ostvarljivi, iz vise razloga.
    Zelim da ukazem na jos jedan problem. To su tinejdzeri i mladji ljudi koji nemaju biciklistickog iskustyva niti dobro poznaju osnovna pravila u saobracaju. Oni nabave bicikl, i,li ga iznajme i zele ravnopravno da ga voze sa ostalima na sta imaju pravo ali nisu svesni da su veliki izvor opasnosti, kako za sebe tako i za druge ucesnike u saobracaju i pesake. Ovome bi trebalo posvetiti paznju

Ostavite komentar


Auto

Naslovna strana

Naslovna strana za 20. april 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Slobodan Georgiev, novinar

Danas čitam od prvog broja. Kada se pojavio ’97. posle protesta izgledao je kao nešto što nam treba i ostao je tu sve ove godine.