Mobilni telefoni su najbrojnije Internet, računarske i komunikacione platforme na svetu sa oko 2,3 milijarde korisnika, laptopovi polako prevazilaze desktop računare, IPOD je prodat u više od 100 miliona primeraka, a čitav niz uređaja mobilne tehnologije poput prenosivih video plejera su na rubu masovne proizvodnje, pokazalo je najnovije istraživanje kompanije Universal MCCANN.

Mobilni telefoni su najbrojnije Internet, računarske i komunikacione platforme na svetu sa oko 2,3 milijarde korisnika, laptopovi polako prevazilaze desktop računare, IPOD je prodat u više od 100 miliona primeraka, a čitav niz uređaja mobilne tehnologije poput prenosivih video plejera su na rubu masovne proizvodnje, pokazalo je najnovije istraživanje kompanije Universal MCCANN. Procenuje se da će do 2011. biti oko 3,3 milijarde korisnika mobilnih telefona.
Prema najvećem globalnom istraživanju na temu navika korisnika prenosivih (mobilnih) tehnologija, pod nazivom „Uvek, svuda“, digitalni fotoaparati su najzastupljeniji prenosivi uređaji koje poseduje oko 75 odsto ispitanika. Autori zaključuju da su fotografije najpoželjniji oblik sadržaja, „bez izuzetka“.
Kao zanimljivost ističe se da čak 25 odsto ispitanika poseduje pet ili više prenosivih uređaja. Takođe, podaci su pokazali rastući trend integrisanih uređaja, koji imaju raznovrsnu namenu i zadovoljavaju različite potreba korisnika što je naročito karakteristično za tržišta u razvoju. Kada je reč o potražnji na tržištu, najveći potencijal imaju 3G telefoni, zatim video IPOD i laptop računari. Za kompanije koje se bave marketingom i oglašavanjem, kao bitan ističe se podatak da korisnici mobilnih telefona manje od polovine vremena provedu razgovarajući. Ostatak vremena namenjen je drugim uslugama i aktivnostima.
Najveću sofisticiranost pokazuje Japansko tržište, a Japanci su najveći korisnici mobilnog Interneta i novijih tehnologija, kao što su elektronsko plaćanje i pretraživanje. Globalno, severna Azija, mediteranska oblast i Velika Britanija predstavljaju tržišta koja najbrže usvajaju mobilne tehnologije, za razliku od Francuske, Nemačke a naročito SAD koje su znatno sporije u ovom procesu.
Vlasnici mobilnih telefona pokazuju tendenciju prelaska sa glasovne komunikacije na prenos podataka i sličnih sadržaja.
Istraživanje ispituje značaj prenosivih tehnologija, naročito mobilnih telefona. „Razvoj prenosivih tehnologija i sadržaja je izmenio društvo i kulturu u kojoj živimo, transformisao je naše živote, koji su postali manje formalni, fleksibilniji i doveo do toga da se sve više oslanjamo i zavisimo od ovih tehnologija“, navodi se u istraživanju.
Rezultati naglašavaju činjenicu da su zahtevi za najrazličitijim sadržajima masovni, ali da ono što je za sada legalno obezbeđeno ne zadovoljava potrebe potrošača.
Najveće interesovanje pokazano je za muziku, međutim 36 odsto potrošačkih potreba zadovoljavaju ilegalni izvori tzv. P2P (peer to peer) programi, a tek 18 odsto muzičkih sadržaja je plaćeno.
Sadržaji za koje su potrošači najpre voljni da plate su muzika, filmovi i igrice, dok ih najmanje interesuje informacije o različitim proizvodima i uslugama, sportske vesti i video klipovi drugih potrošača.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari